تنها در روز گذشته، یک هزار و صد تن از پناهجویان افغان که در کشور پاکستان مهاجر بودند، از طریق بندر تورخم به افغانستان برگشتند.

افزایش شمار بازگشت مهاجران افغان از پاکستان/1100 مهاجر تنها در روز گذشته از مرز تورخم وارد کشور شد

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بر اساس معلومات ریاست مهاجرین ولایت ننگرهار، در این جریان ۱۴۸ خانواده شامل ۸۹۴ تن از دوباره برگشته‌گان بدون مدرک بوده‌اند.

همچنان بر اساس این گزارش ۴۹ خانواده شامل ۲۲۴ تن از برگشته‌گان به گونۀ داوطلب به کشور برگشتند و تنها هفت تن از سوی پاکستان اجباری اخراج گردیده‌اند.

وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان می‌گوید تا کنون از این میان برای ۱۹ خانواده که تعداد افرادشان ۱۰۹ تن می‌شود، مبلغ ۲۸۸۰ دالر به گونۀ نقد توزیع گردیده‌است.

پاکستان از جمله کشورهایی‌ست که بیش‌ترین مهاجر افغان را در چند دهۀ اخیر میزبانی کرده اما در یک‌سال اخیر تنش‌ها میان دو کشور سبب شده تا این کشور دست به اخراج اجباری پناهجویان بزند.

شفقنا نوشت: یکی از دلایلی که بسیاری از برگشت‌کننده‌گان را ناگزیر به ترک پاکستان کرده، آزار و اذیت‌شان از سوی پولیس پاکستان گفته می‌شود.

حدود دوماه پیش دیدبان حقوق بشر با نشر گزارشی اعلام داشت که پاکستان ۶۰۰ هزار مهاجر افغان را زیر نام برگشت داوطلبانه مجبور به ترک آن کشور کرده‌است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.