به روزهای سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم هرماه قمری ایام البیض گفته می شود و به عقیده مسلمانان این ایام در ماه های رجب ، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ از شامگاه امشب لحظات نورانی ایام اعتکاف شروع خواهد شد،‌ ایامی که انسان را معتکف خانه خدا می‌سازد تا در خلوت سه روزه خویش با پرودگارش، توشه‌ای را برای دنیا و آخرتش بردارد، این ایام روزهای ناب خداست که تنها برخی از بندگانش ، شایسته حضور در چنین مراسمی هستند.

از برترین عبادت در ایام البیض بر اساس آیات و روایات تفکر و تدبر است.

 این ایام فرصت خوبی برای تفکر است تا  انسان از حالت غفلت خارج شود و هوشیارانه به زندگی خود ادامه دهد. 

ایام جمع یوم به معنای روز و «بیض» جمع «ابیض» به معنای سفید و درخشان است.

در حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است، هنگامی که آدم خطایی که ترک اولی بود را انجام داد، بدنش سیاه شد، پس از آن بر قلبش الهام شد که روزهای 13 و 14 و 15 ماه را روزه بگیرد، هر روز از این روزها را که روزه گرفت، بخشی از بدنش سفید شد، وقتی سه روز تمام شد، تمام بدنش سفید شده بود، به همین دلیل این روزها را روزهای سفید گفته‌اند.

ایام البیض به واسطه اهمیت و جایگاه خاصی که دارد، به اعمال و عباداتی توصیه شده است که از آن جمله می‌توان به روزه ، خواندن دعای «استفتاح»، زیارت امام حسین(ع)، به جای آوردن چهار رکعت نماز حضرت امیرالمومنین(ع)و اعمال ام داوود اشاره کرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار