بنیاد مسکن از زمان تاسیس تاکنون منشا خدمات فراوانی در جمهوری اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان امروز ضمن تبریک سالروز افتتاح حساب 100 و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی امام (ره) گفت: بنیاد مسکن تاکنون منشا خدمات فراوانی در جمهوری اسلامی همچون تامین مسکن محرومین، بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث زلزله و سیل و محرومیت زدایی در روستاها بوده است.
وی در قبال با فعالیت های این سازمان افزود: از مجموع 730 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی برای 340 روستا تهیه شده است و تاکنون برای 47074 واحد مسکونی برای شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده است که طبق آمار 58 درصد واحدهای مسکونی روستایی سند دار شده است.  
صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: در طی این مدت 4002 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر، 920 واحد مسکونی در سطح استان برای اقشار کم درآمد احداث و واگذار شده است.  
وی از لحاظ مقاوم سازی منازل مسکونی به این نکته اشاره کرد که 61 درصد از منازل مسکونی مقاوم سازی شده که در مجموع 82435 مسکن روستایی، 50027 مسکن در سطح شهر مقاوم شده است.  
انجمن خیریه بنیاد مسکن از سال 86 آغاز به کار کرده و تاکنون 1000 واحد مسکونی در برنامه خود دارد و با این حال 176 واحد مسکونی با هزینه 2 میلیارد و 730 میلیون تومان برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر در مناطق روستایی و شهری با همکاری سازمان بهزیستی احداث و واگذار شد.  
همچنین حساب 100 امام (ره) نیز برای تکمیل 209 واحد مسکونی روستاییان مبلغ بیش از 589 میلیون تومان کمک بلاعوض اعطا کرده است.
گفتنی است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برکات و صدقات جاریه امام راحل است و باید حفظ شود.
 
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.