سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز ختم و خشم آمریکایی ها به جهت شکست‌های پی در پی این دولت در خاورمیانه و در مقابله با انقلاب اسلامی است.

نقوی‌حسینی: خشم امروز آمریکا به دلیل شکست‌های متوالی در خاورمیانه است/لاریجانی: آمریکا به دنبال ایجاد فضای تنفسی برای تروریست‌هاست
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین طی تذکری در صحن علنی مجلس گفت: نمایندگان محترم در جریان هستید که آمریکا در یک اقدام تجاوزگرایانه خاک یک کشور مستقل را مورد تجاوز قرار داد و بر خلاف ادعاهای واهی و بی‌اساسی که مبنی بر مبارزه با تروریسم بود، چتر حمایتی خود را از گروه‌های تروریستی در خاک سوریه گسترش داد.

وی با بیان اینکه آمریکا به خاک یک کشور مستقل حمله کرد، افزود: تجاوزگری آمریکایی‌ها در تاریخ سیاسی جهان مشخص است  و به بهانه‌ای به سرزمین‌هایی چون عراق، افغانستان تجاوز کرده و تاکنون هیچ ارگانی بین‌المللی آنها را محاکمه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امریکا به بهانه سلاح‌های شیمیایی به عراق حمله کرد، تاکید داشت: سال گذشته در این رابطه در عراق تحقیقات شد اما هیچ گونه سلاح شیمیایی در عراق پیدا نشد لذا سلاح‌های شیمیایی مورد استفاده دولت عراق توسط خود دولت های اروپا گرفته شده بود اما با این وجود هیچ کسی آمریکایی ها را محاکمه نکرد.

وی افزود: اگرچه ملت ایران و انقلاب اسلامی بارها بارها دماغ آمریکایی ها به خاک مالیدند و امروز ختم و خشم آمریکایی ها به جهت شکست‌های پی در پی این دولت در خاورمیانه  و در مقابله با انقلاب اسلامی است اما  نمایندگان ملت و مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنند با تمام توان در مقابل این تجاوزگری‌ها خواهند ایستاد.

نقوی حسینی تاکید کرد: ملت ایران و همه ارکان نظام جمهوری اسلامی بار دیگر به لطف خدا و با حضور ملت بزرگ ایران در صحنه دماغ آمریکایی‌ها را به خاک خواهد مالید. مجلس شورای اسلامی باید مواضع قاطع و محکم در این زمینه داشته باشد. همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعد از ظهر امروز در همین ارتباط جلسه‌ ویژه‌ای تشکیل خواهد داد.

علی لاریجانی در ادامه با اشاره به تذکر نقوی حسینی در مجلس گفت: تمام تذکراتی که دوستان دادند همگی در یک وجه مشترک بود و این که این امر نشان می‌دهد نمایندگان نسبت به حوادثی که در منطقه صورت گرفته حساسیت دارند و مجلس هوشیار است.

لاریجانی بیان داشت: بعد از اینکه مسائل حلب و موصل به یک جایی رسید که تروریست‌ها از منطقه خارج بشوند، این جریان باعث شد تا آمریکایی‌ها دست به جریان دیگر بزنند که این جایگاه لطمه‌ دیده تروریست‌ها را در منطقه احیا کند. این نوع احیاگری بدترین و سفاک‌ترین راهی است که آمریکایی‌ها انتخاب کردند چرا که بعد از پنج شش سال که این منطقه در جریان گروه‌های تروریستی قرار داشت به تازگی به سمت و سوی راه حل سیاسی سوق پیدا کرده بود که آمریکایی‌ها قصد دارند این معادله را به هم بزنند لذا شرایط شرایط بسیار حساسی است  و حتما این اقداماتی که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها کردند که یک بهانه‌ای را درست کنند کاملا معلوم است که این امر، امری تصنعی است و سلاح‌های شیمیایی از کدام مرزها وارد سوریه شدند، رژیم صهیونیستی و آمریکا در این موضوع دغل کاری کردند و بهانه‌ای جور کردند و عملیاتی در سوریه انجام دادند تا اینکه فضای تنفسی برای تروریست‌ها ایجاد کنند.

لاریجانی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که این مسئله به اینجا ختم نمی‌شود آمریکایی‌ها باید بدانند وقتی جریان تروریست‌ها را نجات و یا احیا می‌کنند آنها قطعا مسیر خود را طی خواهند کرد و قطعا خودشان را گرفتار خواهد کرد به هر حال مسئله آرامش و امنیت منطقه موضوع بسیار مهمی است و حساسیت نمایندگان در این مورد صحیح می‌باشد. کمیسیون امنیت ملی هم باید موضوع مذکور را پیگیری کند و با دقت مسائل را رصد و نتایج آن را به مجلس ارائه کند.

گفتنی است نمایندگان پس از اظهارات لاریجانی درباره اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، برای لحظاتی ندای الله اکبر در صحن سر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار