رئیس مجلس گفت: حمله آمریکا به سوریه شرایط خطیری را به وجود آورده که کمسیون امنیت ملی امروز با برگزاری جلسه‌ای این موضوع را بررسی کند.

فلاحت‌پیشه: حمله آمریکایی‌ها به سوریه باید از سوی مجلس پیگیری شود/ لاریجانی: کمیسیون امنیت ملی امروز این موضوع را بررسی کند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده گیلان غرب طی تذکری با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی در صحن علنی امروز (دوشنبه 21 فروردین ماه) خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: اتفاقاتی در منطقه در حال شکل‌گیری است که از هیأت رئیسه مجلس انتظار می‌رود جلسه‌ای به صورت غیرعلنی برگزار کرده تا خانه ملت بتواند به وظیفه خودش در شرایط کنونی عمل کند.
 
وی ادامه داد: اکنون شرایط خاصی با حمله ‌آمریکا به سوریه و زیر پا گذاشتن چند کنوانسیون به وجود آمده و آمریکا برای نجات تروریست‌ها به سوریه حمله کرده‌ همان طور که اوباما در عراق برای نجات تروریست‌ها اقدام کرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: ترامپ با رویکرد نژادپرستانه اقدام کرده و اعلام می‌کند کنوانسیون‌ها نمی‌توانند سد راهشان شود.
 
فلاحت پیشه با بیان اینکه مجلس برای مقاطع حساس قانونی با رویکرد نظارتی نوشته است،‌ گفت: پیش از این سه قانون در مجلس هفتم و هشتم تصویب شد، قانون الزام دولت به مقابله با نقض حقوق بشر از سوی اشغالگران در کشورهای اسلامی و الزام دولت به احقاق حقوق ایرانیان قربانی ترور که 17 هزار نفر هستند لذا ما می‌توانیم در این شرایط اقدام‌هایی را انجام دهیم.
 
نماینده مردم گیلان غرب تصریح کرد: ایران به عنوان عضو بین‌المجالس به وظیفه خود عمل کند و رئیس مجلس باید به روسای مجالس نامه‌ای را بنویسد و همچنین از رئیس مجلس می‌خواهیم تا مأموریت‌هایی را به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی برای تدوین ساز و کار لازم شکل دهد.
 
وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر به دلیل شرایط خطیر روسای جمهور ایران، سوریه و روسیه و همچنین فرماندهان نظامی سه کشور با یکدیگر جلسه داشته‌اند زیرا توطئه‌ای در راه بوده و این توطئه با نقض حقوق بشر و به صورت نژادپرستانه توسط بازیگران شکست خورده منطقه در حال برنامه‌ریزی است.
 
عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در شرایط کنونی نمی‌تواند بررسی طرح‌های عادی را به بررسی شرایط منطقه اولویت دهد.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن تأیید تذکر فلاحت‌پیشه گفت: توطئه‌ای در منطقه در حال اجراست و از مدت‌ها پیش طراحی شده و بهانه‌ای را برای ماجراجویی در منطقه به آنها داده است که هم از نظر نظامات بین‌المللی خلاف بوده و هم عملا تحرکات تروریست‌ها را در منطقه تحریک کرده است تا این آتش فروزان‌تر شود.
 
وی ادامه داد: این آتش دامن خودشان را می‌گیرد و به این سادگی نیست که تصور می‌کنند، حالت بزن دررویی است.
 
رئیس مجلس در ادامه از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا امروز با برگزاری جلسه‌ای قوانین سیاسی و دیپلماتیک و شرایط موجود را بررسی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار