دو سناتور آمریکایی اعلام کردند از حمله نظامی ترامپ به سوریه حمایت می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتورها بن کاردین و جان کورنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفتند: از حمله ترامپ به سوریه حمایت می کنیم اما این کار باید با اجازه کنگره انجام می شد.
 
در ابتدا سناتور بن کاردین عضو کمیته روابط خارجی سنا در پاسخ به این سوال گوینده شبکه که پرسید: آیا با توجه به اظهارات ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ آیا معتقدید که آنها طرحی شفاف برای حوادث آتی دارند، گفت: نه، هرگز، معتقدم که آنها راهبردی شفاف درباره سوریه ندارند.
 
آنچه که ما شاهد آن بوده ایم واکنش به استفاده از تسلیحات شیمیایی بوده است. موضوعی که بسیاری از ما از این واکنش حمایت می کنیم. اما ما شاهد راهبردی جامع و منسجم درباره حل و فصل جنگ داخلی در سوریه نیستیم.
 
در ادامه این برنامه سناتور جان کورنین در پاسخ به سوال گوینده شبکه که پرسید: ما در اواخر هفته شاهد پیام های مختلفی از طرف دولت بودیم. هیلی نماینده ما در سازمان ملل درباره برکناری اسد سخن گفت، تیلرسون وزیر خارجه اعلام کرد که داعش باید نخست از بین برو، آیا شما معتقدید که دولت سیاستی شفاف در رابطه با سوریه دارد، گفت: اولین و مهمترین موضوعی که باید به آن اشاره کنم که این اقدام به پیامی قوی به اسد، روس ها و ایرانی ها و کره شمالی فرستاد.
 
این پیام این بود که دولتی جدید در آمریکا بر سر کار آمده است که مسئول امنیت ملی ما است. من رئیس جمهور را به خاطر آنچه که انجام داد تشویق و تمجید می کنم. آنچه که وی انجام داد خطوط قرمزی را که رئیس جمهور اوباما سه سال پیش ترسیم کرد اما برای تقویت آن کاری نکرده بود، تقویت کرد.
 
اما همانند دوستم سناتور کاردین معتقدم که کنگره باید با رئیس جمهور بر سر ایجاد راهبرد بلند مدت درباره سوریه تعامل کند، ما در شش سال گذشته و در زمان دولت اوباما راهبردی درباره سوریه نداشته ایم و چهارصد هزار غیرنظامی کشته و میلیونها نفر در داخل و خارج این کشور و از جمله در اروپا آواره شده اند.
 
ما قطعا به یک راهبرد نیازمندیم و ما در این رابطه با کاخ سفید و با حمایت هر دو حزب تعامل خواهیم کرد. در ادامه گوینده شبکه از سناتور کورنین پرسید: آیا دولت ترامپ برای هرگونه دخالت در سوریه باید با کنگره تعامل کند، گفت: رئیس جمهور به دنبال اقدام اخیر خود در سوریه نامه ای به کنگره ارسال کرد و توضیحاتی درباره اقدام خود داد.
 
این اقدام لازم و ضروری بود. به نظرم پیش از آنکه اقدامی نظامی صورت پذیرد ارسال این نامه می تواند بهتر باشد. مردان و زنان نظامی ما به حمایت کنگره برای اقدامات نظامی خود نیازمند هستند.آنها همچنین به حمایت مردم آمریکا هم نیازمند هستند. این موضوع هرگونه مشورت را بسیار مهم می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار