مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از ارائه خدمات نوین سلامت برای 11 میلیون نفر از جمعیت حاشیه نشین شهرها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در حاشیه نشست آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط‌ القایی و تبیین علل ادراک شده طلاق که با حضور خبرنگاران و مدیر گروه و کارشناسان سلامت خانواده 22 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور برگزارشد ، گفت: براساس سن و گروه، بسته خدماتی برای ارتقای سلامت و ارتقای سواد سلامت ساکنان حاشیه شهرها توسط متخصصان و کارشناسان تدوین شده است.

وی افزود : پیشگیری از بیماری‌ها، مراقبت از مادر باردار، مراقبت نوزاد، واکسیناسیون، در صورت نیاز ترویج تغذیه با شیر مادر یا شیرخشک با کوپن در حاشیه شهرها ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراقبت‌های ما در این مناطق فعال است، یعنی در صورتی که فرد به مراکز بهداشتی مراجعه نکند، کارشناسان ما موظف هستند تا خدمات را به آنها ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد : امسال در 10 قطب از دانشگاه‌ها‌ی علوم پزشکی کشور، وضعیت تک فرزندی و کاهش سقط و طلاق را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مطلق تصریح کرد : یک میلیون و 546 هزار و 186 نوزاد سال 95 در ایران به دنیا آمد، یعنی کارشناسان دفاتر سلامت خانواده به این میزان مادر را مراقبت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: سال گذشته 282 نفر مرگ مادر در کشور داشتیم که این آمار در سال قبل آن 320 مورد بوده است.

مطلق گفت: اوایل انقلاب بالای 200 مورد مرگ مادر در شبانه‌روز داشتیم، اما الان به کمتر از یک نفر در شبانه‌روز و 145 در یک هزار مرگ نوزاد نیز به 9 مورد در یک هزار در حال حاضر رسیده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های باروری سالم را در نظر داریم که شامل ارتقای دانش عمومی در ارتباط با سلامت و جمعیت، خدمات مشاوره و مراقبت، توانمندسازی نیروی انسانی برای ارتقای مشاوره و خدمات باروری سالم است.

وی افزود: همچنین تقویت و ارتقای برنامه آموزش‌های هنگام و پس از ازدواج، خدمات تخصصی سلامت جنسی و خانواده، توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه پیشگیری، غربالگری و ارجاع به هنگام برای تشخیص ناباروری در دستور کار است.

وی با اشاره به وجود 3 میلیون زوج نابارور درکشور گفت: مهم است این افراد را به موقع تشخیص و ارجاع دهیم، زیرا خیلی از آنها می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار