دبیرهیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی فارس گفت: انتخابات شورای اسلامی در 10 شهر فارس به صورت مکانیزه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهران حفاری دبیرهیات عالی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی فارس گفت: با توافق هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور و ستاد انتخابات وزارت کشور در شهرهایی که تعداد اعضای شوراهای اسلامی آن 7 نفره و 9 نفره باشند، انتخابات به صورت مکانیزه انجام می گیرد.

حفاری افزود: شهرهای صدرای شیراز، کازرون، نورآباد ممسنی، فسا، فیروزآباد، جهرم، داراب، ممسنی، مرودشت و لار شهرهایی هستند که انتخابات در آن ها به صورت مکانیزه برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: ‌مراحل اجرایی این کار به تائید هیات مرکزی نظارت کشور و ستاد انتخابات وزارت کشور رسیده است و نحوه اجرای آن به هیات های اجرایی و نظارت آموزش داده می شود.

حفاری اظهار داشت: در دیگر حوزه های انتخابیه فارس شامل 103 حوزه، مردم می توانند با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی و داشتن سن 18 سال تمام یعنی متولدین 29 اردیبهشت 1377 و قبل از آن به شعبه های اخذ رای مراجعه کنند و رای خود را به صندوق بریزند.

در روش های مکانیزه اخذ رای بعد از تایید هویت فرد رای دهنده، تعرفه رای به فرد داده می شود که این تعرفه در شعب تمام مکانیزه به صورت یک کارت الکترونیکی و در شعب نیمه مکانیزه تعرفه کاغذی است.
 
تفاوت اصلی در شعب تمام مکانیزه یا ماشینی فرایند رای گیری و شمارش آراست که در ادبیات آن را اخذ رای الکترونیکی یا E-VOTING می گویند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.