رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های مسافربری گفت: تأخیر اتوبوس تهران - انزلی ۱۱ ساعت نبوده بلکه یکی دو ساعت کم‌تر بوده است که البته با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در تعطیلات نوروزی که تعداد مسافران به شمال کشور افزایش یافته بود، برخی از مسافران برای مواجه نشدن با معضل کمبود بلیت ، بلیت های خود را پیش خرید کرده بودند ، اما هرگز فکر نمی کردند با چنین مشکلاتی روبه رو شوند.

در این میان در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر تهران - انزلی تأخیری ۱۱ ساعته داشته است.

اما ماجرا از چه قرار بود؛

یک مسافر در خصوص  تأخیر ۱۱ ساعته  اتوبوس تهران _ انزلی گفت : در تاریخ 1395/1/3 در قالب خرید اینترنتی نوروزی، برای مسیر تهران-انزلی و تاریخ 1396/1/3 بلیت اتوبوس تهیه کرده که در بلیت، نوع اتوبوس «ولوو» و پایانه مبدأ، پایانه غرب عنوان شده بود. اما این شرکت تعاونی مسافران را مجبور کرد، سوار اتوبوس اسکانیا شوند و در ادامه مسیر نیز توقف‌های بسیار باعث تأخیر ۱۱ ساعته برای مسافران شد.

در همین خصوص احمد رضا عامری مدیر عامل اتحادیه تعاونی مسافربری در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال میزان تردد‌ها توسط وسایل مسافربری بسیار خوب بوده است، گفت: البته در این بین اشکالاتی وجود داشته، اما در مجموع طبق ارزیابی‌های که صورت گرفته ناوگان اتوبوس رانی بین شهری موفق بوده است.

عامری در خصوص سرگردانی ۱۱ ساعته مسافران مسیر تهران انزلی در ایام نوروز نیز گفت: طبق پیگیری‌های که انجام شد این تأخیر به دلیل مشکل فنی بوده که البته ۱۱ ساعت نبوده، حدود یکی دو ساعت کمتر بوده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربری اظهار داشت: طبق قانون و مقررات به شدت با این تعاونی و متخلف و راننده برخورد خواهد شد.

براساس این گزارش منشور حقوق مسافران سال گذشته به تصویب رسید و به گفته سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای این منشور باید در تمامی اتوبوس‌ها نصب شود. طبق این منشور رانندگان اتوبوس نباید برخورد بدی با مسافران داشته باشند و باید رأس ساعت حرکت کنند. از سوی دیگر دریافت هزینه مازاد از مسافران نیز بر خلاف حقوق منشور مسافران است.

تأخیر ۱۱ ساعته اتوبوس تهران به انزلی و ایجاد مشکلات فراوان برای مسافران این اتوبوس نه تنها مخالف منشور حقوق مسافران بوده بلکه تمامی قوانین این حقوق را زیر سؤال برده است. بنابراین باید مسئولان با برنامه ریزی و افزایش نظارت خود، مانع ایجاد چنین مشکلاتی برای مسافران شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
اتوبوس ولو که خیلی قدیمیه مگه هنوزم هست
آخرین اخبار