ساری،

شناسایی و احیای 18 موقوفه جدید

18 موقوفه جدید پارسال در مازندران شناسایی و احیا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت ‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 18 موقوفه جدید پارسال در مازندران شناسایی و نسبت به احیای آن اقدام شده است.

وی افزود: این موقوفات شامل اراضی و املاک وقفی می‌ شود که تاکنون سند وقفی بودن آن و نشانی از آن در دسترس نبود اما با مراجعه مردم و معتمدان محلی و ارائه اسناد قدیمی، وقفی بودن آن اثبات و موقوفه به اصل خود برگردانده شده است.

وی با بیان اینکه وقف یک مسأله شرعی و قانونی است و هر کسی که در زمین موقوفه قرار دارد باید حق وقف را پرداخت کند، گفت: مراجع تقلید و علما بارها فرمودند نماز، روزه و عبادات کسانی که در اماکن وقفی زندگی می‌ کنند و حق وقف را پرداخت نمی ‌کنند دارای اشکال است و در همین راستا افرادی که در ملک وقفی قرار دارند باید نسبت به پرداخت حق و حقوق وقف اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه قانون اساسی و احکام شرعی ما بر اجرای امینانه نیت واقف و دریافت عواید موقوفات تأکید دارد، افزود: شناسایی و احیای موقوفات بر اساس سند وقف ‌نامه ‌های قدیمی یکی از وظایف اوقاف و همه مسلمانان به‌ شمار می‌ رود که این امر کمتر از انجام وقف نیست.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.