رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: احداث خانه‌های ویلایی بلند مرتبه باعث تشدید قطع درختان شده است.

منطقه جفیر، ظرفیت‌ بی‌نظیر گردشگری استان/ احداث خانه های ویلایی باعث قطع درختان می شود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا نعمتی با تاکید بر اینکه منطقه گردشگری جفیر بخش مرکزی شهرستان گناوه از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان بوشهر است، اظهار داشت: در دهه گذشته مقرر بود طرحی به عنوان منطقه نمونه گردشگری جفیر توسط زنده یاد احمدیان ایجاد شود که متاسفانه با فوت وی منجر به فروش اراضی و قطع بی‌شمار درختان کنار و حذف پوشش گیاهی شد.

رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت شهرستان گناوه با بیان اینکه علی‌رغم کاربری کشاورزی اراضی پایین دست و منابع ملی نوار ساحلی بر تداوم تعرض‌ها روزانه افزوده می‌شود؛ به گونه‌ای که امکان دسترسی به ساحل بکر صخره‌ای و درختان سایه‌گستر محدودتر می‌شود، افزود: احداث خانه‌های ویلایی بلند مرتبه و گسترده به ویژه در نوار ساحلی موجب تشدید قطع درختان واقع در تپه ماهورهای ساحلی در معرض چشم انداز ابنیه شده است.

نعمتی تصریح کرد: البته از مصوبات سفر ریاست جمهوری طرح دهکده گرشگری گناوه و این منطقه مد نظر بود که به واسطه تصرفات متعدد تاکنون آغاز عملیات اجرایی محقق نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: فرودین‌ماه جاری نظاره‌گر درختان قطع شده کهور و بید کشت شده توسط دوستداران طبیعت بودیم و کمترین انتظار از متولیان ورود جدی در جلوگیری از این اقدامات گستاخانه و مالکانه متعرضین و متصرفین منابع عمومی است.

نعمتی با اشاره به اینکه انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت پیشنهاد نهال کاری مجدد نوار ساحلی را مطرح و آمادگی خود را در کمک به اجرای این طرح اعلام می کند، متذکر شد: این اقدام ضمن تقویت اکوسیسم طبیعی می‌تواند به عنوان مانعی طبیعی همگن و کم هزینه در برابر متعرضین عمل کند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.