مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان ازشرکت دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر لرستانی تحت پوشش طرح ملی آموزش حقوق و تکالیف خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  دریکوند گفت: حقوق و تکالیف دو مقوله وابسته به هم هستند که با هم معنا پیدا می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان حقوق را انتظارات فرد از دیگران و جامعه معنا کرد و افزود: تکالیف هم انتظاراتی است که دیگران و جامعه از فرد دارند و باید به آن عمل کرد.

دریکوند گفت: اگر حقوق و تکالیف به صورت توامان به دانش آموزان آموزش داده شود شاهد جامعه ای خواهیم بود که در آن امنیت، آرامش و صمیمیت موج می زند و افراد از بودن در کنار هم احساس امنیت و آرامش می کنند.

وی آموزش حقوق شهروندی و آشنا کردن دانش آموزان با حقوق، وظایف و گسترش قانون‌گرایی را یک ضرورت برشمرد وافزود: از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش از جمله کتاب‌های درسی، کمک آموزشی، ‌ رسانه‌های آموزشی و کمک آموزشی و مجلات رشد برای آموزش حقوق و تکالیف شهروندی استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: تربیت دانش آموزان پرسشگر، مطالبه گر و پویا از جمله اهدافی است که در این طرح باید مد نظر قرار گیرد و دانش آموزان هم باید با پویایی و نشاط نقش فعالانه ای را در اجرای این طرح ایفا کنند.

دریکوند افزود: اگر دانش آموزان حقوق و تکالیف خود را بدانند و در ایفای این حقوق و تکالیف حرکت کنند شاهد جامعه ای رشد یافته خواهیم بود که افراد در آن جامعه به سمت رشد و توسعه گام برمی دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.