مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کرمانشاه گفت: هیچ اسیب میراثیدر جریان آتش‌سوزی بازار زرگرهای شهر کرمانشاه رخ نداده و تنها بخش شیروانی دچار حریق شده است.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛به گفته روشن در اثر آب‌پاشی ها دیوارها مقداری خیس شده‌ که مشکلی جدی نیست برآورد دقیق هزینه مرمت آسیب های وارده در پی آتش سوزی بازار زرگرهای شهر کرمانشاه احتمالا تا فردا (20 فروردین) اعلام خواهد شد.


روشن آتش سوزی بازار زرگرها را یک هشدار دانست که نشان دهنده این است که زیرساختها نیاز به تجهیز دارند و باید بازسازی و مرمت و مدرن شوند  و ادامه داد: برای بازسازی و مرمت علاوه بر تامین اعتبار باید دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار باشند.

غلامرضا رضایی سرپرست آتش‌نشانی کرمانشاه نیز از بازار زرگرهای کرمانشاه به عنوان یک بازار قدیمی با قدمت بیش از 50 سال یاد کرد و افزود: در جریان حریق روز گذشته تنها شیروانی دچار حریق شده بود که البته حریق شیروانی یکی از دشوارترین انواع حریق است، چراکه شیروانی باید برداشته شود.

رضایی افزود: تمامی شیروانیهای روی بازار زرگرها برداشته ‌شده‌ و با وجودی که شب گذشته اعلام شده بود تعداد 10 تا 15 مغازه دچار حریق شده، اما اینطور نیست و تنها یک مغازه کیف فروشی که ابعاد آن چهار در پنج متر است دچار حریق شده است.

 وی با اشاره به جانفشانی‌ آتش‌نشانان کرمانشاهی در جریان این حریق اظهار کرد: اگر این تلاشها نبود امکان گسترده تر شدن و کشیدن شدن دامنه‌های آتش به تمامی بازار زرگرها و بعد پارچه فروش‌ها و... دور از انتظار نبود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.