مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی گفت : با توجه به هزینه سنگین سوخت مازوت هیچ علاقه ای به استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه های استان نداریم.

هزینه سنگین سوخت مازوت برای نیروگاههای آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ناصر معین در یک نشست خبری که در نیروگاه سهند بناب برگزار شد افزود: استفاده از سوخت مازوت  خسارات زیادی  به تاسیسات نیروگاهی وارد می کند و اصلا مقرون به صرفه نیست.
وی گفت:   زمستان سال گذشته حدود ۲۵ روز در نیروگاه تبریز و یک و نیم ماه  در نیروگاه سهند بناب مجبور به استفاده از سوخت مازوت شدیم که این موضوع فقط در نیروگاه تبریز 70 میلیارد ریال به تاسیسات نیروگاه خسارت وارد کرد.
 مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق استان با اشاره به اینکه آلودگی نیروگاه ها در مقایسه با سایر آلاینده ها ناچیز است گفت:امکان نصب فیلتر تصفیه در هیچ یک از نیروگاه های کشور وجود ندارد چرا که این نیروگاهها برای این منظور ساخته نشده اند و در صورت نصب فیلتر هزینه ای معادل یک واحد نیروگاهی 325 مگاواتی لازم است. 
معین  خاطرنشان کرد: مراحل مطالعات واحد های ۳ و ۴ نیروگاه سهند بناب  خاتمه یافته و تاسیسات این نیروگاه برای سوخت گاز تعبیه خواهد شد.
به گفته وی  نیروگاه  سهند بناب حداکثر در سه سال توسعه خواهد یافت و علاوه بر تولید برق 650 مگاواتی برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد هزینه سنگین سوخت مازوت برای نیروگاههای آذربایجان شرقیکرد.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق  استان در خصوص تامین آب نیروگاه سهند بناب نیز گفت:به طور نرمال هر ساعت ۱۲۳ متر مکعب آب در این نیروگاه مصرف می‌شود که از طریق خط انتقال آب زرینه رود تامین می شود.
وی افزود: در حال انجام طرحی هستیم تا آب نیروگاه سهند از طریق تصفیه خانه صنعتی فاضلاب شهر بناب تامین شود.
 معین گفت :  ایران بزرگترین تولید کننده برق در خاورمیانه است و هم اکنون نیروگاههای تبریز، بناب و صوفیان با ظرفیت تولید 1500 مگاوات فعالیت می کنند و 2درصد برق شبکه از این طریق تامین می شود.
وی از وابسته نبودن  نیروگاههای کشور در تعمیرات به کشورهای دیگر خبر داد و افزود: تعمیرات اورهال نیروگاه سهند بناب به دست متخصصان خود نیروگاه سهند و با هزینه کرده ۳۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.