وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا در اثبات وجود سلاح‌های هسته‌ای در فرودگاه نظامی حمص شکست خورده است.

وزارت دفاع روسیه: آمریکا قادر به اثبات وجود تسلیحات شیمیایی در فرودگاه نظامی سوریه نیست
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا قادر به اثبات وجود تسلیحات شیمیایی در فرودگاه نظامی سوریه نیست.

"ایگور کونوشنکوف"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز شنبه گفت: پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در اثبات وجود سلاح های هسته‌ای در فرودگاه نظامی حمص که بامداد جمعه مورد اصابت موشکهای کروز آمریکایی قرار گرفت، شکست خورده‌اند. مسکو معتقد است اعزام کارشناسان تنها راه جمع‌آوری شواهد درباره اتهام استفاده از تسلیحات شیمیایی در پایگاه هوایی سوریه است.

وی ادامه داد: 24 ساعت پس از پرتاب موشک‌های کروز از ناوهای جنگی آمریکا به سمت پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه، نه پنتاگون و نه وزارت امور خارجه موفق به اثبات وجود سلاح های شیمیایی در این فرودگاه نشدند.

کونوشنکوف گفت: ده ها تن از نمایندگان رسانه های جمعی، مقامات محلی، پلیس و آتش‌نشان‌ها که نظامی هم نبوده اند، از این پایگاه هوایی بازدید کرده اند. نه انبار سلاح های شیمیایی و نه مهماتی با محتوای شیمیایی در پایگاه هوایی الشعیرات کشف نشده است. افرادی که از این فرودگاه بازدید کرده اند بدون ماسک گاز در محل حاضر شده اند و مشکلی نداشته اند. به این ترتیب، تنها راه برای اثبات ادعای وجود تسلیحات شیمیایی در این فرودگاه، اعزام یک کمیسیون تخصصی برای کسب شواهد است.

متخصصان قابل اعتماد سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی می دانند که نمی توان پیش سازه های جنگی حاوی مواد شیمیایی و سمی را حتی ماه ها و سالها پس از ذخیره آنها، پنهان کرد.

ارتش آمریکا، بامداد جمعه، با ۵۹ موشک توماهاک پایگاه هوایی الشعیرات را در استان حمص سوریه هدف قرار داد. در این تجاوز نظامی، چند جنگنده سوری نابود و ۹ نفر شهید شدند که ۴ تن از آنان کودک بودند. در این تجاوز همچنین شماری زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار