رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران و مجارستان در زمینه مسائل ایمنی و آموزشی همکاری‌های را خوبی خواهند داشت.

ایران و مجارستان در مسائل ایمنی و آموزشی همکاری‌های را خوبی خواهند داشت
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان اتمی در حاشیه تفاهم‌نامه هسته‌ای تهران و مجارستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران و مجارستان در زمینه مسائل ایمنی و آموزشی همکاری‌های خوبی دارند، اظهارداشت:  دو طرف علاقمند به همکاری در زمینه نیروگاه‌های کوچک در زمینه انرژی هسته‌ای هستند.
 
رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه دو طرف اقدامات خوبی را برای همکاری انجام داده‌اند، گفت:‌ در زمینه‌های همکاری‌های مشترک درخصوص نیروگاه‌های کوچک، همکاری بانک‌های مجارستانی برای سرمایه‌گذاری 58 میلیون یورویی برای تأمین طرح‌های مشترک و همکاری اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری مشترک از جمله این اقدامات است.
 
صالحی درباره برنامه سازمان انرژی اتمی و دستاوردهای هسته‌ای عنوان داشت: سه رونمایی در یزد، قزوین والبرز داریم.

وی درباره مخالفت ترامپ با برجام تاکید کرد: ابتدای برجام برخی مقامات آمریکایی از جمله ترامپ با برجام مخالف بودند اما آنها نمی‌توانند برجام را کنار بزنند و ما برای هر گزینه‌ای آمادگی داریم در مجموع تفاهم نامه برجام به سود منطقه و برجام است.

وی درباره نتایج جلسات کمیسیون مشترک برجام گفت: قرار بود 900 تن اورانیوم از قزاقستان وارد کنیم که انگلیس در این زمینه مانع شد که ما اعتراض خود را به کمیسیون مشترک برجام اعلام کردیم.

صالحی بیان کرد: نمی‌شود که 5 کشور توافق کنند و یک کشور در لحظه آخر عدم موافقت خود را اعلام کند و ما این را شایسته نمی‌دانیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدام انگلیس نقض برجام است یا خیر خاطرنشان کرد:این موضوعی است که نمی‌خواهم درباره آن اظهار نظر  کنم و در کمیته نظارت بر اجرای برجام مطرح می‌شود و اگر نقض برجام تشخیص داده شود نسبت به آن اقدام می‌کنیم.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار