مدیرتوسعه فدراسیون جهانی تنیس منطقه غرب و آسیای میانه گفت: برگزاری مسابقات زیر 12 سال آسیا در راستای توسعه تنیس در رده سنی پایه است.

طرح جدید فدراسیون جهانی در راستای توسعه تنیس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر برقعی با اعلام این مطلب گفت: براساس طرح جدید فدراسیون جهانی تنیس برای نخستین بار شاهد برگزاری مسابقات زیر 12 سال تیمی قهرمانی آسیا در سال 2017 بودیم.

براساس طرح جدید فدراسیون جهانی ابتدا تیمهای ملی زیر 12 سال کشورهای آسیایی در 5 منطقه غرب آسیا ، جنوب آسیا ، جنوب شرق آسیا ، شرق آسیا و آسیای میانه رقابت می کنند و سپس 12 تیم برتر پسران و 12 تیم برتر دختران مناطق 5 گانه در مسابقات قهرمانی آسیا که در پایان سال جاری در قزاقستان برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

برقعی افزود: من به عنوان نماینده فدراسیون جهانی تنیس در این مسابقات حضور داشتم. مسابقات قهرمانی زیر 12 سال منطقه غرب آسیا ( 26 تا 31 مارس) به میزبانی لبنان برگزار شد.

در بخش پسران 7 کشور قطر، ایران، لبنان، سوریه، بحرین، عمان و عراق حضور داشتند که آمار خوبی برای نخستین سال محسوب می شود.

در بخش دختران هم 4 کشور لبنان، ایران، یمن و سوریه شرکت کردند که بطورکلی یک سوم کشورهای غرب آسیایی حضور داشتند که برای نخستین سال برگزاری اتفاقی بسیار خوب و قابل قبول بود.

وی گفت: در این مسابقات در بخش پسران تیم های قطر و لبنان به عنوان تیمهای اول و دوم و در بخش دختران تیمهای لبنان و ایران به عنوان تیمهای اول و دوم به مسابقات قهرمانی آسیا صعود کردند.

مدیرتوسعه فدراسیون جهانی تنیس منطقه غرب و آسیای میانه گفت: این مسابقات بصورت تیمی برگزار می شود تا نوجوانان از سنین پایه با ساختار تیم های ملی کشورشان آشنا شوند. شرایط برگزاری این مسابقات که بصورت تیمی همراه با حضور مربی در کنار زمین بود شرایط بسیار جذابی را برای نوجوانان رقم زد.

وی گفت: بطور کلی فدراسیون جهانی حمایت بسیار خوبی از این مسابقات می کند. حضور همه تیمها در این مسابقات رایگان است و هزینه های مربوط به اقامت و تغذیه تیم ها در طول مسابقات از طرف فدراسیون جهانی تامین می شود. این سرمایه گذاری در راستای رشد تنیس پایه در آسیا انجام می شود و زمینه را برای شناسایی استعدادهای این رشته بهتر از قبل فراهم می کند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار