رئیس فدراسیون شطرنج گفت: با همکاری وزارت ورزش و جوانان هزینه مسابقات شطرنج زنان جهان تامین و قرار است این مبلغ تا دوشنبه هفته جاری به فدراسیون جهانی پرداخت شود.

پهلوان زاده:هزینه مسابقات شطرنج با همکاری وزارت ورزش تامین شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان بهمن ماه سال گذشته به میزبانی کشورمان برگزار شد که در این رقابت ها 63شطرنج باز حضور داشتند .در نهایت پس از سه هفته رقابت  شطرنج باز چینی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

گفتنی است برگزاری این رقابت به میزبانی کشورمان با حواشی و مخالفت های بسیاری همراه بود، تا جایی که حتی فدراسیون جهانی را تحت فشار قرار دادند تا میزبانی این رویداد بزرگ را از ایران بگیرند اما در نهایت مسئولان فیده در مقابل اتفاقات ایستادگی کردند و سرانجام مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان از 22 بهمن ماه به میزبانی کشورمان برگزار شد.

از دیگر مشکلاتی که در برگزاری این رقابت ها وجود داشت تامین هزینه 450 هزار دلاری این مسابقات بود که طبق قانون فیده هر کشوری که برگزاری مسابقات جهانی را به عهده می گیرد باید هزینه مسابقات را نیز تامین کند.

به این ترتیب علی رغم میزبانی خوبی که فدراسیون شطرنج در رویداد بزرگ داشت، تامین مبلغ مورد نظر از مهم ترین دغدغه های مسئولان فدراسیون بود که خوشبختانه پس از گذشت 1 ماه از برگزاری این مسابقات، فدراسیون شطرنج با رایزنی های خود موفق به تامین هزینه های مسابقات شطرنج زنان جهان شد.

پیش از این نیز فدراسیون جهانی شطرنج فدراسیون ایران را تهدید و اعلام کرده بود در صورتی که مبالغ مورد نظر تامین نشود شطرنج ایران تعلیق خواهد شد.

با این وجود و پس از بوجود آمدن این مشکلات، مسئولان فدراسیون شطرنج کشورمان خواستار 2 هفته فرصت برای تامین پول شدند و مهلت پرداخت هزینه ها روز دوشنبه هفته جاری به پایان می رسد.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در این باره اظهار داشت: بخشی از هزینه مسابقات سال گذشته تامین شده بود و تنها 150 هزار دلار از این مبلغ باقی مانده بود که خوشبختانه این مبلغ با همکاری وزارت ورزش و جوانان تامین و طی 2 روز آینده پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برای تامین این هزینه وزارت ورزش کمک بسیاری به ما کرد و توانستیم با همکاری مسئولان این وزارتخانه هزینه باقی مانده را تامین کنیم. البته برای تامین مبلغ مورد نظر با ارگان های مختلفی همکاری کردیم.

پهلوان زاده گفت: ذر حال حاضر هزینه های ریالی این مسابقات تامین شده اما بخش ارزی آن باقی مانده است که در صورت تامین آن در اسرع وقت به فدراسیون جهانی شطرنج پرداخت خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار