آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام سر ریز شد

سرریز شدن اب دو سد استان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام بیان کرد: با توجه به ورودی آب ناشی از بارش های مطلوب بهاری و عدم تخلیه آب این سدها جهت استفاده اراضی کشاورزی پایین دست، حجم آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام تکمیل و سرریز شد.
 
احسان یارمحمدی ادامه داد: آب مورد نیاز جهت استفاده اراضی کشاورزی پایین دست سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام از طریق بارش های مطلوب بهاری تامین شد و دیگر نیازی برای تخلیه و رها سازی آب این سدها نبود.
 
وی افزود: این امر باعث افزایش ورودی آب به سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام و در نهایت سرریز شدن آب آنها شد.
 
یارمحمدی با اشاره به وضعیت سد دویرج دهلران نیز خاطرنشان کرد: میزان حجم نهایی سد دویرج دهلران 205 میلیون متر مکعب است که بیش از چهار میلیون متر مکعب با سرریز شدن فاصله دارد.
 
وی از رها سازی آب این سد جهت استفاده زمین های کشاورزی پایین دست سد دویرج خبر داد و یادآور شد: تا 12 فروردین ماه سال جاری حجم آب این سد تا 202 میلیون متر مکعب افزایش یافت اما با توجه به رها سازی و تخلیه آب آن، روزانه بیش از 500 هزار لیتر حجم خروجی آب این سد است.
 
وی  اضافه کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از 100 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای سه گانه استان شد.
 
استان ایلام در سال بارشی 96 - 95 نسبت به سال گذشته با کاهش محسوس نزولات جوی همراه بود و سالی کم بارش و خشک سال را پشت سر گذاشت.
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.