وزیر راه و شهر سازی گفت:مسیر را آهن میانه تا بستان آباد در شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر آخوندی در مراسم شروع همزمان عملیات اجرایی ایستگاه های راه آهن بستان آباد ،تیکمه داش و ترکمن چای که در بستان آباد برگزار می شد گفت:طول مسیر راه آهن میانه تا بستان آباد 133 کیلومتر بوده و تلاش می کنیم این مسیر تا شهریور امسال به بهره برداری برسد.
 
وی با بیان اینکه مسیر ریلی تبریز تا تهران 714 کیلمتر بوده و با تکمیل مسیر ریلی تبریز به سمت تهران به 600 کیلومتر گاهش خواهد یافت افزود:با بهره برداری از این مسیر شاهد افزایش 9 میلیون نفری مسافر در و امکان بارگیری 6 میلیون تن بار را خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه فاز دوم این مسیر همزمان با عملیات اجرایی این ایستگاهها از بستان آباد به سمت ائل گلی تبریز در حال اجرا می باشد افزود:تلاش می شود برای بهار سال آینده این مسیر را آماده کنیم.
 
وی تکمیل راه آهن تبریز به سمت تهران را گامی در جهت توسعه منطقه و شهرهای مستقر در حوزه راه اهن عنوان کرد.
 
وی در این مراسم به آزاد راه تبریز-مرند –بازرگان نیز گریزی داشت و افزود:خوشبختانه تمام مراحل و اقدامات لازم برای شروع عملیات آن در این سفر تدارک دیده شده است.
 
دکتر محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه گردشگری و کشاورزی و صنعت خواستار تسریع در روند اجرای راه آهن میانه تا بستان آباد شد و افزود:ایجاد پار لجستیک در این منطقه از نیاز های شهرستان بوده که می تواند توسعه منطقه را به همراه داشته باشد.
 
وی چهار بانده کردن مسیر بستان آباد به سمت شبلی را به لحاظ حجم بار ترافیکی در این شهرستان را خواستار شد و افزود:متاسفانه برای تکمیل پروژه چهار خطه بستان آباد به سمت سراب با کمبود اعتبار روبرو هستیم.
 
وی ساماندهی ورودی های تیکمه داش و بستان آباد و تعریض پل رودخانه اوجان چای را از نیاز های شهرستان بستان آباد عنوان کرد.
 
دکتر اخلاقی مدیر کل راه و شهر سازی استان نیز در این مراسم از آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزاد راه تبریز-مرندـ بازرگان خبر داد و افزود:در آینده نزدیک شاهد اجرای قطعه 2 و 3 خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه 20 کیلومتر از مسیر ریلی راه آهن میانه تا بستان آباد با حضور وزیر راه به بهره برداری رسید افزود:تمیل این مسیر ریلی تا بستان آباد در شهریور امسال خواهد بود.
وی با بیان اینکه آزاد راه تبریز- سهند از پیشرفت خوبی برخوردار است افزود:ازامروز عملیات اجرای پروژه باند دوم تبریز-بستان آباد که باقی مانده بود شروع شده است.
 
فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این مراسم با بیان اینکه در طول دولت تدبیر و امید بیش از 38 پروژه به بهره برداری رسیده است افزود:تنها در حوزه راه و شهرسازی  40 میلیارد تومان در این شهرستان اعتبار هزینه شده است.
 
بدر شکوهی با بیان اینکه بیشترین حجم ترافیکی به لحاظ موقعیت جغرافیای در استان از این منطقه است خواستار افزایش اعتبارات شهرستانی برای تعمیر و نگهداری راه های مواصلاتی  و تجهیزات راهداری شد.
 
وی خواستار تکمیل مسیر چهار خطه بستان آباد به سمت سراب شد و افزود:برای تکمیل این مسیر که در حوزه استحفاظی این شهرستان با پیشرفت 98 درصدی مواجه هستیم دو میلیارد تومان اعتبار لازم است.
 
گفتنی است با حضور وزیر راه و شهر سازی در شهرستان بستان آباد عملیات اجرایی همزمان ایستگاههای راه آهن بستان آباد و تیکمه داش و ترکمن چای آغاز شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.