عبور حیرت‌انگیز قطار از داخل مجتمع مسکونی +عکس و فیلم

جمعیت زیاد و ساختمان‌های متراکم در چین باعث شده تا مهندسان برای طراحی مسیر مترو ایده‌های جالبی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی از طراحان چینی خواسته شد تا برای عبور قطار شهری از میان یک مجتمع عظیم مسکونی چاره‌ای بیاندیشند، آنها دست به ابتکار حیرت‌انگیزی زدند. این طراحان یا ظرافت و مهارت خاصی از میان ساختمان‌های این مجتمع، مسیری را طراحی کردند که اکنون قطار شهری هر روز از آن عبور می‌کند بدون اینکه برای ساکنان آن مشکلی ایجاد کند.

مجتمع مذکور یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهر چانگ کینگ است و حدود 33 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. این طراحی به گونه‌ای انجام شده که حتی ایستگاه کوچکی در میان ساختمان‌ها ایجاد شده است. طراحان ادعا می‌کنند این کار نه تنها از ارزش ساختمان‌های این منطقه نکاسته بلکه به آن افزوده است زیرا عبور و مرور را برای ساکنین بسیار راحت کرده است.

برخلاف تصور، سروصدای قطار هیچ اذیت و آزاری به ساکنین نمی‌رساند چون طراحان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، میزان صوت را به 60 دسی‌بِل، معادل صدای یک ماشین لباسشویی رسانده‌اند. به گفته سخنگوی سازمان حمل‌ونقل این شهر، جمعیت زیاد و ساختمان‌های متراکم در بیشتر مناطق چین، مهندسان و طراحان را بر آن داشته تا به اینگونه اقدامات ابتکاری دست بزنند.

عبور حیرت‌انگیز مترو از داخل مجتمع مسکونی +عکس و فیلم

عبور حیرت‌انگیز مترو از داخل مجتمع مسکونی +عکس و فیلم
 
لینک دانلود
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار