مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران یکی از الویت های این اداره را راه اندازی ستاد المپیک 2020 و کسب بهترین نتایج در این مسابقات دانست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در گفت و گو با رادیو ورزش در خصوص اولویت های ورزشی که این اداره برای سال 96 درنظر گرفته است، عنوان کرد: بنده، سلطانی فر وزیر ورزش، استاندار و بخشی از مسئولین ورزشی، پایگاه قهرمانی استان تهران را افتتاح کردیم؛ عملیات اجرایی ستاد 2020 را که سال گذشته ساختارش را شکل داده بودیم، کلید زدیم و عملیات اجرایی آن شروع شد. اولولیت اول ورزش تهران راه اندازی ستاد 2020 و تجمیع توانمندیهای همه ظرفیت های ورزشی استان تهران برای کسب نتایج بهتر در بازیهای آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 بود. شاید مهمترین راهکار دستیابی به این هدف بزرگ همین کاری بود که انجام دادیم. 

وی در پاسخ به این سوال که ستاد 2020 به طور مشخص چه کاری انجام می دهد، بیان کرد: ما به 12 رشته ای که امکان کسب سهمیه و مدال در بازیهای آسیایی و المپیک دارند، توجه ویژه ای خواهیم داشت؛ از جمله اختصاص سالن ویژه به این ورزشها، تأمین اعتبار لازم برای حمایت از آنها، کسب میزبانی رویدادهای بین المللی در پایتخت و حضور در مسابقات برون مرزی. ما این اقدامات را خارج و بیش از برنامه های تقویم فدراسیون انجام می دهیم. 

گل محمدی تصریح کرد: استعدادهایی که شناسایی می شوند تا پایان المپیک 2020 و تا جایی که وارد تیمهای ملی می شوند، ما حمایت می کنیم و زمانی که وارد ساختار تیم های ملی رده های سنی مختلف می شوند، در اختیار فدراسیون قرار می گیرند. یکی از اقدامات ما این است که برنامه های فدراسیون ها را قبل از اینکه استعدادها به تیم ملی دعوت شوند، در استان اجرا کنیم تا به شرایط مطلوب تری برسند و سپس در اختیار فدراسیون ها قرار بگیرند. 

وی، در خصوص تأمین بودجه لازم برای فعالیت های ستاد 2020 اظهار داشت: استاندار به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دستور داد که علاوه بر اعتباراتی که داریم، بودجه خاصی در اختیار ستاد قرار بدهد. وزیر ورزش نیز امروز قول داد که از محل اعتبارات درصدی که برای مالیات ارزش افزوده است، بخشی را برای حمایت از این طرح اختصاص دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار