امسال 300 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای آزاد راه مراغه -هشترود اختصاص یافته است .

اختصاص 300 میلیارد ریال برای اجرای طرح آزاد راه مراغه – هشترودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت : با اختصاص 300 میلیارد ریال برای اجرای طرح آزاد راه مراغه – هشتروداعتبار اختصاص یافته اجرای دو قطعه سوم و چهارم با حضور دو پیمانکار جدید آغاز شده است .
سید حسین میرشفیع در بازدید از آزاد راه مراغه هشترود افزود : علاوه از اعتبار دولتی یک هزار و 600 میلیارد ریال آورده بانک سپه به عنوان سرمایه گذار طرح برای آزاد راه مراغه - هشترود هزینه خواهد شد .
وی گفت : هم اکنون قطعه اول این طرح با 27 درصد و قطعات سوم و چهارم  با  7 و  6 درصد پیشرفت فیزیکی اجرا می شود .
معاون ساخت و توسعه آزاد راههای وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : امسال بدهی 47 میلیارد ریالی کشاورزان و باغداران مسیر طرح هم پرداخت می شود .
میرشفیع گفت : هم اکنون 250 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک در طرح کار می کنند و براساس برنامه زمان بندی سال آینده آسفالت مسیر آغاز می شود .
وی افزود : قطعه اول این آزاد راه نیز براساس نقشه قبلی از میدان مجلس مراغه تا روستای گول اجرا خواهد شد .
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله از آن حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
جاده  فعلی مراغه – هشترود به طول 101 کیلومتر است که با پیچ های خطرناک از دو شهر خداجو و نظرکهریزی عبور می کند و با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، غربی و شمال کردستان از این مسیر است ولی این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.