کارشناس مسائل امریکا گفت: وزارت خارجه آمریکا بازیگر اصلی حمله به سوریه است. چرا که مشتاقند نقش کلیدی در سوریه داشته باشند.

چالش در مزاکرات آستانه به واسطه حماات موشکی امریکافواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران پیرامون حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه اظهار داشت: اولویت رییس جمهور امریکا مسائل سوریه نیست و پیرو همین مساله  در هفته گذشته توسط مقامات آمریکایی این مساله مطرح شده که بحث سرکوب دولت بشار اسد منتفی اعلام شود و می‌بایست با تروریست‌ها در سوریه مبارزه کرد؛ اما حملات اخیر شیمیائی که در سوریه صورت پذیرفت موجی ایجاد کرد که حتی رسانه‌های آمریکایی نیز شروع به تبلیغات ضد ترامپ کردند.
 
  وی افزود: در واقع نهادهای آمریکایی در سیستم وزارت خارجه این کشور بازیگر اصلی این جریانات هستند و دونالد ترامپ را علیه سوریه تحریک می‌کنند. به این دلیل که آنان مشتاقند آمریکا نقش کلیدی و مستمری در سوریه داشته باشد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با طرح این سوال که آیا حملات موشکی و نظامی علیه سوریه  افزایش پیدا می‌کنند و آیا دونالد ترامپ بر نظریه‌های قبلیش استوار می‎ماند یا خیر،مساله‌ایست که می‌بایست گذر زمان ان را ثابت کند، گفت: جناحی وجود دارد که معتقد است تا زمانی که دولت بشار اسد بر مسند قدرت نشسته مذاکرات سوری نباید به نتیجه برسد که این جناح با حرکت اخیر آمریکا تقویت شده است  و به همین دلیل ممکن است که در مذاکرات آستانه چالشی ایجاد شود.

وی درباره تصمیم‌های ترامپ پیرامون سیاست خارجی اذعان کرد: مساله‌ای که امروز توسط آمریکا در سیاست خارجه اتفاق می‌افتد تصمیم مطلق ترامپ نیست و ایده نهادهایی است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما مجال کمتری برای فعالیت‌های  خود داشتند  و اکنون با تغییر ریاست جمهوری از شرایط سوءاستفاده می‌کنند. البته در نهایت  مقصر اصلی این داستان ترامپ خواهد بود چرا که حملات با دستور نهایی وی صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار