ارتش سوریه: حمله موشکی آمریکا نقض تمام اصول بین‌المللی است/ با عزمی راسخ به دفاع از ملتمان ادامه می‌دهیم

ستاد کل ارتش سوریه حملات موشکی آمریکا به پایگاهی هوایی در حمص را مغایر تمام قوانین و اصول بین‌المللی دانست.

ارتش سوریه: حمله موشکی آمریکا نقض تمام اصول بین‌المللی است/ با عزمی راسخ به دفاع از ملتمان ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد تجاوز آشکار آمریکا به یکی از پایگاه های هوایی این کشور در حمص نقض آشکار همه قوانین و اصول بین المللی است و این پیام اشتباه را به گروه‌های تروریستی داده است تا به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ادامه دهند.

ستاد کل ارتش سوریه تاکید کرد آمریکا ساعت 3 و 42 دقیقه بامداد امروز در تجاوزی آشکار دهها موشک به یکی از پایگاه های هوایی ارتش سوریه شلیک و خسارات زیادی به این پایگاه وارد کرد.

این ستاد افزود بر اثر حملات موشکی آمریکا دست کم 6 نظامی سوری شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

ستاد کل ارتش سوریه تعرض آشکار و غیرقانونی آمریکا را تاکیدی بر ادامه راهبرد نادرست این کشور خواند که روند مبارزه و حملات ارتش سوریه بر ضد تروریسم را تضعیف می کند و آمریکا را شریک داعش، النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی قرار می دهد چون سازمان‌های تروریستی از جمله داعش و النصره از چند روز پیش حملات گسترده‌ای را به پایگاه های نظامی و مراکز ایست و بازرسی ارتش سوریه آغاز کرده‌اند.

ستاد کل ارتش سوریه تاکید کرد تجاوز نظامی آمریکا به سوریه به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در خان شیخون بدون اینکه اطلاعات واقعی و درستی درباره این حمله و عاملان آن داشته باشد، در واقع به معنای ارسال پیام اشتباه به گروه‌های تروریستی است تا در آینده نیز از سلاح های شیمیایی استفاده کنند .

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزود آمریکا با این تجاوز آشکار و غیرقانونی خود می‌کوشد قدرت و توانایی ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم را تضعیف کند.

ارتش سوریه درباره پاسخ سوریه به تجاوز نظامی آمریکا اعلام کرد ارتش سوریه در واکنش به این حمله با عزمی راسخ به وظیفه ملی خود در دفاع از مردم سوریه و نابودی تروریست‌ها در هر نقطه از خاک این کشور و نیز ادامه تلاش برای برقراری امنیت و آرامش در سراسر کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار