مستندی به کارگردانی سید محمد رضا هاشمیان در بخش هنر و تجربه اکران خواهد شد.

سید محمد رضا هاشمیان در خصوص آخرین وضعیت اکران مستند «رییس الوزراء» به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: این فیلم را به بخش هنر و تجربه ارائه دادیم که در حال بررسی و برنامه ریزی‌های لازم جهت اکران هستند و زمان دقیق را اعلام خواهند کرد.

وی درباره تغییرات این فیلم نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر بیان کرد:این فیلم هیچ تغییری نسبت به نسخه جشنواره نداشته و همانگونه اکران خواهد کرد.

وی اضافه کرد: البته اکران در مکان هایی چون خانه هنرمندان را نیز خواهد داشت و برای پخش خارج از کشور مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تصمیم گیرنده خواهد بود.

فیلم «رییس الوزراء» روایت مستندی است از دوره چهارم نخست‎وزیری احمد قوام‎السلطنه. در آن زمان یعنی سال ۱۳۲۴ ایران دوران بسیار پرآشوبی را پشت‎سر ‎می‎گذاشت. نیروهای نظا‎می ‎شوروی برخلاف توافق تهران از خارج‎کردن نیروهای خود از شمال ایران خودداری ‎می‎کردند تا بتوانند با فشار بر دولت‎ها، امتیاز استخراج و اکتشاف نفت شمال ایران را از آن خود کنند، همچنین با حمایت از گروه‎های جدایی‎طلب مانند حزب دموکرات آذربایجان و کردستان، استقلال کشور را در خطر قرار داده بودند. در چنین دوران پرآشوبی بود که احمدقوام برای چهارمین بار به نخست‎وزیری رسید تا بتواند با تلاش و مدیریت خود کشور را از ورطه بحران خارج کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار