به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
اهواز؛ تقویم زمانی و شیوه سفارش کتابهای درسی دانشآموزان دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفهای و کتابهای درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان اعلام شد.
ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، پیشدانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفهای (پایه دهم و یازدهم) و کتابهای درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان (پایههای هفتم، هشتم و نهم) از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام میشود:
توصیه اول: از آنجایی که ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد است، ضرورت دارد مدارس نسبت به بروزرسانی و ثبت آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامهای و تحصیلی دانشآموزان در سامانه سناد در اسرع وقت اقدام کنند. مدارس از طریق سامانه سناد، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانشآموزان اقدام و از ارجاع موردی دانشآموزان و اولیاء آنان به کافینت برای سفارش انفرادی پرهیز کنند.
توصیه دوم: دانشآموزان و اولیای آنان، در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموزان، "رمز عبور" آنها به سامانه است؛ لذا در صورتی که شناسنامه دانشآموزان تعویض شده باشد، لازم است مراتب با ارائه تصویر صفحه اول شناسنامه به مدرسه محل تحصیل اطلاع داده شود تا با اصلاح اطلاعات سامانه سناد، ثبت سفارش و مشاهده اطلاعات سفارش، امکانپذیر شود.
توصیه سوم: کتابهای درسی دانشآموزان از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود. در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانشآموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، به شرح ذیل وجود دارد:
- در صورت جابهجایی دانشآموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانشآموز بهطور خودکار در سامانه اصلاح و کتابهای درسی دانشآموز در مدرسه جدید تحویل میشود.
- در صورت جابهجایی دانشآموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، دانشآموز ملزم به اصلاح سفارش خود است، کتابهای درسی دانشآموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جدید تحویل میشود.
- در صورت جابهجایی دانشآموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتابهای درسی دانشآموز، از طریق مدرسه محل تحصیل قبلی (محل ثبت سفارش اولیه) قابل تحویل است.
- در صورت تغییر پایه تحصیلی دانشآموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، وجود دارد.
دانشآموزانی که بهصورت جهشی به پایه بالاتر میروند و یا تغییر رشته میدهند و یا فقط به تعدادی از کتابهای درسی نیاز دارند، میتوانند از 18 شهریور 96 سفارش کتابهای درسی را از منوی "سفارش تک جلدی کتابهای درسی و بسته آموزشی" در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود.
همچنین معلمان میتوانند سفارش کتابهای درسی و بستههای آموزشی مورد نیاز خود، از 15 شهریور 96 را از منوی "سفارش تک جلدی کتابهای درسی و بسته آموزشی" در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود.
انتهای پیام/گ