با وجود بازشدن گذرگاه مرزی تورخم میان افغانستان و پاکستان، هنوز بیش از 4 هزار کانتینر حاوی کالاهای تاجران افغانستان در پاکستان متوقف مانده است.

توقف بیش از چهار هزار کانتینر تاجران افغانستانی در پاکستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس هیأت عامل اتاق مشترک تجارت و صنایع افغانستان و پاکستان، با بیان این مطلب می گوید که بازرگانان افغان ناگزیر به پرداخت بیش از 100 دلار جریمه ناشی از توقف هر کانتینر در پاکستان هستند. 

به گفته احمدالله افغان، تجارت و ترانزیت کالا میان افغانستان و پاکستان بیشتر از پیش دشوار شده است و آنها هنوز نمی دانند که چرا پاکستان این گونه برخورد می ‎کند، چون اثرات ناگوار این گونه برخوردها، بر هر دو طرف وارد می ‌شود. 

این در حالی است که شماری از تاجران می‎گویند که پاکستان به بهانه‎های گونا‎گون جلو انتقال کالاهای آنان را از بندر کراچی می‎گیرد. 

به گفته وزیر تجارت و صنایع، قرار است برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی با پاکستان، نشست مشترکی میان دو کشور برگزار شود. 

آوا نوشت: به دنبال تنش های اخیر در روابط افغانستان و پاکستان، گذرگاه های پاکستان به روی شهروندان و همچنین تاجران افغانستان، به مدت بیش از یک ماه بسته ماند که زیان های گسترده یی را بر هر دو طرف برجای گذاشت. با وجود بازشدن این گذرگاه‎ها، به گفتۀ شماری از تاجران، تاکنون بخشی بزرگی از کالاهای آنها در بخش‎های مختلف پاکستان متوقف مانده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.