معاون اجرایی ستادعمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام صد درصدی زائران ذخیره در شانزدهمین دوره عتبات عالیات خبر داد.

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اعزام دوره شانزدهم عتبات دانشگاهیان از بهمن سال قبل آغاز شده و تا ۹ اردیبهشت ماه ۹۶ ادامه دارد.

وی ادامه داد: از آغاز این دوره تا به امروز ۱۱ هزار ۱۲۰ نفر از دانشگاهیان کشور در قالب ۲۷۸ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که از این میان ۲۰۶ کاروان به صورت هوایی و ۷۲ کارون زمینی مشرف شدند.

معاون اجرایی ستادعمره و عتبات دانشگاهیان افزود: روزانه سه کاروان به صورت هوایی و یک کاروان به صورت زمینی از استان‌های سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. در تعدادی از استان‌ها اعزام به اتمام رسیده است و آخرین کاروان نیز ۹ اردیبهشت ماه از استان کرمان راهی عتبات عالیات می‌شود.

زارع در خصوص بیشترین آمار اعزامی استانی بیان کرد: بیشترین آمار اعزام از استان تهران با ۷۲ کاروان بوده است و استان‌های فارس با ۲۱ کاروان و خراسان رضوی با ۲۰ کاروان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در خصوص اعزام زائرین ذخیره در این دوره اضافه کرد:در شانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان صد درصد زائرین ذخیره به عتبات اعزام شدند. با انصراف دانشجویان اصلی از زائرین ذخیره در کاروان‌ها جایگزین شدند و در این دوره توانستیم کل زائرین ذخیره را به عتبات عالیات اعزام کنیم.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد:طبق آماری که بانک ملت اعلام کرده است حدود ۸ هزار نفر از دانشگاهیان موفق به دریافت وام تسهیلات عتبات در این دوره شدند که از این میان تعدادی وام یک و نیم میلیون تومانی اعزام هوایی و باقی وام یک میلیونی اعزام زمینی را دریافت کردند.

زارع در مورد میزان رضایتمندی زائرین این دوره از عتبات دانشگاهیان نیز اضافه کرد: در هر دوره از اعزام نظرسنجی میان زائرین دانشگاهی انجام می‌شود. این دوره نسبت به دوره‌های قبل منظم‌تر برگزار شد و در خصوص انتخاب هتل، اکثریت دانشگاهیان رضایت داشتند.

وی تصریح کرد: استقبال دانشگاهیان از اعزام‌های نوروزی عتبات بسیار زیاد بود به طوری که برای کاروانی که ۴۰ نفر ظرفیت داشت، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام و متقاضی اعزام بودند که بین این افراد برای تشرف در تعطیلات نوروز قرعه کشی به عمل آمد و آنان اعزام شدند.

معاون اجرایی ستادعمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص ثبت نام دوره بعدی عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام دوره هفدهم عتبات دانشگاهیان از خرداد ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

زارع عنوان کرد: در خصوص افزایش سهمیه هم مشکلی نداریم و به هر میزان تقاضا داشته باشیم درخواست سهمیه خواهیم کرد که با مساعدت بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا و نظر ویژه آنان به قشر دانشگاهی، مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اعلام برنامه جدید ستاد در ایجاد بسته‌های زیارتی ارزان قیمت برای دانشجویان پسر گفت: با برنامه ریزی‌های جدید ستاد، از این دوره بسته‌های زیارتی ارزان قیمت را راه اندازی می‌کنیم. در این طرح، اسکان زائران در حسینیه‌ها در نجف و کربلا خواهد بود.

زارع درباره بسته‌های زیارتی ارزان‌قیمت توضیح داد: این برنامه در ابتدا فقط برای کاروان دانشجویان پسر اجرا می‌شود و در صورت موفقیت، از دوره‌های بعد باقی گروه‌های اعزامی نیز در قالب این طرح قرار می‌گیرند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعزام زائران به سامراء مقدسه نیز مطرح کرد: بیش از ۸۰ درصد از کاروان‌های دانشگاهی به سامراء اعزام شدند.

وی یادآور شد: در ابتدا این امکان برای اعزام تمامی کاروان‌ها مهیا نبود، اما با برنامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده کاروان‌ها به این شهر مقدس هم مشرف شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار