مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قم گفت: با وجود شبكه ريلي در استان و نزديكي آن با مراكز صنعتي، امروز بخشي از توليدات كفش، مبلمان و ساير محصولات قم به‌دليل نبود زيرساخت‌هاي لازم به نام استان‌هاي ديگر صادر مي‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی‌نژاد در دیدار با مدیرکل راه آهن قم طی سخنانی اظهار کرد: توسعه شبکه ریلی و ارائه خدمات مطلوب به واحدهای صنعتی استان می‌تواند تولید کنندگان را در رفع نیاز حملو نقل مطمئن و ارزان یاری کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: استان قم دارای هفت شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی خصوصی است که بسیاری از آنها در جوار شبکه ریلی قرار گرفته و ظرفیت استفاده از آن را دارند  ولی آن گونه که شایسته است و انتظار می‌رود از موهبات این نعمت مهم  بهره‌مند نشده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از تولیدکنندگان استان قم به‌دلیل برخی مشکلات حمل و نقل و گمرکات محصولات خود را از سایر استان‌ها صادر می‌کنند، گفت: با وجود شبکه ریلی در استان و نزدیکی آن با مراکز صنعتی، امروز بخشی از تولیدات کفش، مبلمان و سایر محصولات قم به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود که نشان می‌دهد میزان صادرات واقعی ما بیش از آمارهای فعلی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با تقدیر از نگاه و اهتمام مسوولان راه آهن به خدمت رسانی به صنعت و تولید قم خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی قم از ظرفیت بالایی در جابه‌جایی کالا و حمل و نقل دارد که می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت شبکه ریلی ضمن افزایش ایمنی از کاهش قابل توجه هزینه حمل و نقل نیز بهره ببرند.

طیبی نژاد قرار گرفتن بخش‌های مختلف خدمت رسان کشور به ویژه راه آهن در کنار صنعت و تولید را خواست فعالان این عرصه عنوان و آمادگی شرکت شهر‌های صنعتی قم برای اتصال شهرک‌های صنعتی استان به شبکه ریلی را اعلام کرد.

محسن اعتمادی مدیرکل راه آهن قم در این دیدار با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی قم دارای ظرفیت خوبی در جابه‌جایی کالا هستند بیان کرد: امسال شهرک‌های صنعتی شکوهیه و سلفچگان به‌عنوان دو نقطه هدف این اداره برای بهره مندی از شبکه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده‌اند.

وی حمایت از تولید و تسریع در جابه‌جایی مواد اولیه و تولیدات واحدهای صنعتی استان را خواست راه آهن عنوان و بیان کرد: شرایط شهرک‌های صنعتی قم از لحاظ توسعه‌ای، جغرافیایی و تولیدی از مطلوبیت خاصی برخوردار است و ما با فعال کردن کارگروه مربوطه به‌دنبال توسعه راه آهن به شهرک‌ها و ارائه مشوق‌هایی در این امر هستیم.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار