930 میلیون متر مکعب آب پشت سد مخزنی سفید رود جمع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در نخستین نشست شورای حفاظت از منابع آب گیلان در سال جدید گفت :  آب مورد نیاز 180 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان از این سد مخزنی تامین می شود
کاظم لطفی با بیان اینکه میانگین بارندگی در گیلان سالانه هزارو 300 میلیمتر است افزود: بیشتر بارش ها در خارج از فصل زراعی  است که باید با برنامه ریزی و مدیریت درست از این آب ها در کشاورزی استفاده بهینه کرد.
استاندار گیلان هم در این نشست  با بیان اینکه کشاورزان از ظرفیت آب های سطحی و آب بندان ها نهایت بهره وری را برده و زمین هایشان را برای کشت برنج آماده کنند افزود : بی شک بدون صرفه جویی در مصرف آب نمی توان آب مورد نیاز شالیزارها را به خوبی مدیریت کرد.
محمدعلی نجفی  که بعد از نخستین نشست  شورای حفاظت از منابع آب استان در سال جدید از سد مخزنی منجیل بازدید کرد  وگفت : آب سد سپیدرود برای پس از نشاء است و شالیکاران برای پایان دادن به شخم شالیزارها منتظر آب پشت سد سپیدرود نباشند.
وی تصریح کرد : خوشبختانه تعداد زیادی از کشاورزان شالیزارارهایشان را شخم اول زده اند.
منوچهر جمالی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات آبرسانی در این شهرستان از مسئولان استان بهسازی شبکه انتقال آب روستایی را خواستار شد.
 اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار هم از مسئولان شرکت آب منطقه ای گیلان صدور مجوز برداشت بیشتر از منابع آبی کشاورزی این شهرستان را خواستار شد.
 
 
انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.