لغو 60 درصد از پروازهای شرکت هواپیمایی "آلیتالیا" در پی اعتصاب کارکنان آن

در پی اعتصاب کارمندان شرکت هواپیمایی "آلیتالیا"، 60 درصد پروازهای روز چهارشنبه این شرکت لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ایتالیایی "آلیتالیا" به دلیل تصمیم این شرکت برای اخراج 2000 کارمند، موجب لغو 60 درصد از پروازهای این شرکت هواپیمایی شد.

مقامات شرکت آلیتالیا، انجام این اعتصاب که فراخوان آن از جانب چندین اتحادیه کارگری اعلام شده بود را پیش‌بینی کرده بودند و توانستند پروازهای دیگری را به برخی از مسافران خود پیشنهاد کنند.

این شرکت که به دلیل رقابت با دیگر خطوط هوایی، در سال‌های اخیر دچار زیان‌های بسیار شده است، در اواسط ماه مارس، اعلام کرد قصد دارد ساختار سازمانی خود را تغییر دهد.

این برنامه که مقامات این شرکت اعلام کرده اند "ناراحت‌کننده اما لازم" است، شامل اخراج 2037 کارمند و 20 تا 30 درصد کاهش حقوق خلبان‌ها و مهمان‌داران می‌شود.

اتحادیه‌های کارگری از این طرح به تندی انتقاد و اعلام کردند کارمندان این شرکت نتیجه طرح‌های نجات پیشین این شرکت را می‌بینند.

سهامداران آلیتالیا اعلام کرده اند تنها در صورتی سرمایه‌های جدید به این شرکت تزریق خواهند کرد که اتحادیه‌های کارگری توافق تعدیل نیروی کار را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار