رئیس شورای اروپا پس از دیدار با نخست‌وزیر یونان، ابراز امیدواری کرد روند بازبینی طرح کمک مالی به این کشور به زودی به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، دونالد توسک – رئیس شورای اروپا – گفت یونان و وام دهندگان بین‌المللی در حال پایان دادن به روند بازبینی طرح کمک مالی به آتن هستند.

توسک پس از ملاقات با الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – در آتن گفت: "ما به پایان بخشیدن به این روند طاقت‌فرسا نزدیک شده‌ایم." وی افزود: "درست است که به طور کل باید خوشبین باشیم، اما شخصا احساس خوشبینی بیشتری می‌کنم."

مذاکرات میان یونان، اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول به دلیل اختلافات درباره پیشرفت یونان در بخش مالی و اصلاحات در بخش‌های نیروی کار و بازار، ماه‌ها به درازا کشیده شد و نگرانی‌ها درباره ظهور یک بحران جدید در اروپا را افزایش داد.

اختلافات جدید بین آتن و صندوق بین‌المللی پول بر سر مسائل مالی و اصلاحات قانون کار در این کشور، توافق اولیه را تحت‌الشعاع قرار داده و انتظارات از حصول توافق برای بازبینی طرح کمک مالی پیش از نشست وزرای دارایی منطقه یورو در روز جمعه این هفته را کاهش داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار