پیش بینی می شود ۲۵ هزار مازندرانی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: پیش بینی می شود حدود ۲۵ هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال شرکت کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان و ثبت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در مازندران افزود: با توجه به حجم بالای متقاضیان و شرکت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای استان تعداد مساجد و اماکن مذهبی در جهت برپایی مراسم معنوی به مرز ۳۲۰مکان رسیده است.

وی گفت: ثبت نام هم از طریق اینترنتی به آدرس www.etekaf-maz.ir و هم به صورت حضوری در ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان و اماکن برگزاری اعتکاف انجام می شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در ایام اعتکاف را جوانان تشکیل می دهند، افزود:‌ در سال ۹۴ تعداد کل شرکت کنندگان در این مراسم معنوی و عبادی ۲۱ هزار نفر بود که در سال ۹۵ به تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافت و پیش بینی می شود که امسال ۲۵هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در سال ۹۵ از تعداد کل شرکت کنندگان اعتکاف ماه رجب هزار و ۴۶۷ نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل داده اند و از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر را جمعیت شهری و مابقی از روستاییان عزیز مازندرانی بودند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم بسیار چشمگیر است و حدود ۱۱ هزار نفر از معتکفین در سال ۹۵ دانشجو ، طلبه و دانش آموز بودند و با توجه به اینکه در سال ۹۶ فرصت بهتری برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است پیش بینی می شود سال جدید حضور قشرهای جوان در مراسم اعتکاف افزایش بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.