کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها در هر نقطه‌ای از منطقه با نفوذ ایران مواجهند، لذا مترصدند به نوعی خود را در بازی منطقه جای دهند.

تلاش آمریکایی‌ها برای نقش‌آفرینی در تحولات غرب آسیا/ فرافکنی «هیلی» نشانه سردرگمی آنهاست
ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره سخنان بی‌اساس نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران، با بیان اینکه خانم هیلی در شروع کارش، خود را قدری پرانرژی و پرتحرک نشان می‌دهد! هر چند شواهد گواه این است که وی به مسائل منطقه اشراف کافی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد هژمونی که آمریکا دوباره و به تازگی به دست گرفته نشان می‌دهد آنها به دنبال بازگرداندن نقش سلطه‌طلبانه خود در جهان هستند، تصریح کرد: شاهد این ادعا نیز همین است که در دوره اوباما آنها منطقه غرب‌ آسیا را مانند یک زمین خالی رها کرده بودند، اما اکنون قصد دارند با تبلیغات فضا را برای خود باز کنند.

این دیپلمات با اشاره به تعاملات آمریکا با روسیه و ترکیه گفت: آمریکایی‌ها این روزها در تلاشند تا با روسیه و ترکیه به یک توافق در منطقه غرب آسیا دست یابند، اما در مسئله کردها به بن‌بست خورده و با مشکل مواجه شده‌اند.

وی جمهوری اسلامی ایران را سد محکمی در برابر نفوذ آمریکا دانست و گفت: آمریکایی‌ها در هر نقطه‌ای از منطقه با موقعیت سیاسی و نفوذ ایران مواجه می‌شوند، از طرف دیگر هم کشورهایی مانند عربستان، قطر و شیخ‌نشینان خلیج فارس که منویات آمریکایی‌ها را فراهم می‌کنند هم باعث ایجاد بحران شده و مسئله تروریسم را شکل داده‌اند، هر چند خود این کشورها هم اکنون در حفظ محیط داخلی و مسائل خودشان دچار مشکل هستند.

ظهره‌وند در خصوص موضع‌گیری آمریکا تصریح کرد: در یک صورت مسئله بسیار پیچیده آمریکایی‌ها مواضع خصمانه می‌گیرند که نشان دهنده حیرت و سردرگمی آنهاست اما در اصل مترصد آن هستند که به نوعی خود را در بازی منطقه جای دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظهره وند ، آمریکا ، هیلی ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار