مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: 2230 حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شد.

بیش از 2000 حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین با بیان اینکه در سال گذشته 865 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد گفت: عمق انسداد این چاه‌ها 28 کیلومتر و حجم آب صرفه‌جویی شده 56 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به آغاز طرح تعادل‌بخشی و احیای آب‌های زیرزمینی از اواخر سال 93 افزود: از آغاز اجرای این طرح تا کنون 2230 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده به طوریکه حجم صرفه‌جویی 195 میلیون مترمکعب و عمق انسداد این چاه‌ها 82 کیلومتر بوده است.

عزالدین از نصب کنتور هوشمند و انسداد مابقی چاه‌های غیرمجاز در سال 96 به دستور و با حکم قضائی خبر داد و تصریح کرد: بر روی چاه‌های غیرمجاز براساس پروانه بهره‌برداری کنترل خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود سالانه 1000 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شود گفت: در سال گذشته 770 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شده است.

عزالدین در ادامه با اشاره به وضعیت سدها و منابع آبی استان خاطر نشان کرد: میزان بارش‌ها از اواخر مهرماه سال گذشته، 320 میلیون مترمکعب بوده است به طوریکه نسبت به بلندمدت شاهد 18 درصد افزایش بارندگی هستیم.

وی از سرریز کردن سد کلان ملایر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ماه سد سرابی تویسرکان و سد اکباتان همدان در اوایل اردیبهشت‌ماه سرریز کنند.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.