دومین همایش بزرگ روز جهانی اوتیسم در سالن آمفی تئاتر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برگزار شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز، دومین همایش روز جهانی اوتیسم به همت آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن خیریه اوتیسم ایران، در جمع بیش از ۷۰ خانواده دارای کودکان مبتلا به اوتیسم برگزار شد.

برنامه هایی نظیر اجرای موسیقی، برنامه‌های اجرا شده توسط بیماران مبتلا به اوتیسم، ر‌ها کردن بادکنک‌های آرزو در آسمان، پخش کلیپ و آموزش نحوه برخورد با کودکان اوتیسم از مهم‌ترین بخش‌های این مراسم بود.

سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن خیریه اوتیسم ایران در این همایش گفت: کهریزک مجموعه‌ای با پتانسیل خیلی بالا است که از لحاظ فیزیکی و محتوا مجموعه ارزشمندی در حوزه نگهداری، مراقبت و آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم به شمار می‌آید.

وی افزود: کار‌ها و الگو سازی هایی که کهریزک در بخش مربوط به آموزش کودکان اوتیسم انجام می‌دهد قابل ارزش است و سعی خواهیم کرد در آینده نگاه ویژه‌ای به این مجموعه بزرگ داشته باشیم.

سحرانه جوادی آسایش مدیر مرکز نگهداری و مراقبت کودکان مبتلا به اوتیسم کهریزک البرز نیز بیان کرد: داشتن یک فرزند مبتلا به اوتیسم با توجه به شرایط نگهداری سختی که دارد برای خانواده‌ها مشکل ساز است، بیشترین کار ما در مجموعه کهریزک آموزش زندگی کردن به کودکان مبتلا به اوتیسم است. 

وی افزود: اکنون ۲۲ کودک مبتلا به اتیسم به طور شبانه روزی در مرکز ما نگهداری و مراقبت می‌شوند و امیدواریم بتوانیم با کمک به خانواده‌ها باعث برداشته شدن باری از روی دوش آنان شویم.

گفتنی است؛ اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود، علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار