استاندار اصفهان خواهان انعقاد قرارداد خواهرخواندگی بین اصفهان و یکی ازشهرهای تاریخی کشور مجارستان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور دیشب در دیدار با معاون نخست وزیر مجارستان اظهارکرد: این امر می تواند گامی مفید در راستای افزایش همکاریها باشد و زمینه را برای توسعه روابط در عرصه های گوناگون مهیا کند.

وی تصریح کرد: ارتباطات علمی و دانشگاهی اصفهان با مجارستان می تواند روز به روز افزایش پیدا کند و تبادل دانشجو و استاد بیش از گذشته ادامه یابد.
استاندار اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: اصفهان و مجارستان می توانند بخوبی درزمینه بازسازی صنایع بزرگ نیز همکاری کنند.

وی اضافه کرد: روابط ایران با سایر کشورها پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید افزایش چشمگیری داشته و همواره فراگیرتر شده است.

استاندار اصفهان به موفقیت های این استان در عرصه گردشگری اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته میزان گردشگران خارجی این استان حدود 400 درصد رشد داشته است، اصفهان همواره از جمله شهرهای دیدنی جهان در کانون توجه گردشگران بوده است.

به گفته زرگرپور عقد خواهرخواندگی اصفهان با 14 شهر جهان نشان از اهمیت تاریخی و فرهنگی این شهر دارد، همچنین اصفهان الگویی از زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر محسوب می شود.

استاندار اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه علوم و فناوری از جمله استان های پیشرو در کشور به شمار می رود و صنایعی بزرگ مانند فولاد، هواپیماسازی، هسته ای و پتروشیمی در این استان قرار دارند.

زرگرپور همچنین با اشاره به اینکه این استان در صنعت کشاورزی نیز فعالیت مثبتی دارد، افزود: 15 درصد تولید ناخالص ملی کشورمان مربوط به استان اصفهان است.
ژولت شمین معاون نخست وزیر مجارستان عصر شنبه در راس هیاتی وارد تهران شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال معاون نظارت وهماهنگی معاونت امورمجلس ریاست جمهوری و جمعی ازمسئولان وزارت امور خارجه کشورمان قرار گرفت.
این سفر به میزبانی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری انجام شده است و هیات مجارستانی علاوه بر مذاکره با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، با شماری از مقامات عالی رتبه اجرایی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

این هیات روز گذشته به منظور دیداری یک روزه به شهر تاریخی اصفهان سفر کرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.