نماینده مردم شوش در مجلس گفت: اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، خانواده‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سیدراضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس بااشاره به اینکه مقام معظم رهبری با درایت و روشن بینی سال 96 را به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری کردند، اظهار داشت: اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، خانواده‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم با افزایش تولید و رونق صادرات داخلی، مسئله ایجاد اشتغال جوانان نیز به سرانجام برسد و مشکل بیکاری رفع شود.

نماینده مردم شوش در مجلس افزود: در سال‌های اخیر یکسری دستورات و ابلاغیه‌هایی در ارتباط با  اقتصاد کشور از سوی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شد اما مسئولان نظام و مدیران ارشد نتوانستند این دغدغه‌ها را عملیاتی کنند، به همین دلیل امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاوتی؛ تولید، اشتغال نامگذاری شده است.

 نماینده مردم شوش در مجلس گفت: خوزستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه و زیادی دارد و از نظر نفت، انرژی، کشاورزی، آب، مرزی بودن، یک استان به تمام معنا استراتژیک و با ظرفیت‌های خیلی زیاد در مسیر تولید و اشتغال است‌.

نوری ادامه داد: اگر کارگروه‌هایی فعال با تولید و اشتغال در این استان درگیر این مسائل شوند، می‌توانیم باهمت مسئولان این موضوع‌ها را تقویت و مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس با بیان اینکه متاسفانه آن گونه که باید و شاید به بخش تولید اهمیت داده نشده گفت: در حال حاضر قدم‌های کوچکی برای بخش تولید برداشته شده و در آینده قدم‌های محکم‌تر می‌شوند و اگر همتی متعالی و همدلی و همفکری داشته باشیم خوزستان به تنهایی می‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشد‌.

نوری با اشاره به شهرستان شوش که از نظر گردشگری، کشاورزی، صنعتی می‌تواند اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی؛ تولید،اشتغال برداشته شود، تصریح کرد: تا روحیه جهادی و بسیحی حاکم نباشد و کل نیروهای انقلاب با برنامه ریزی‌های منظم وارد عرصه نشوند، هیچ تغییر و تحولی ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: باید جلوی رکود موجود در اقتصاد گرفته شود و از آنجایی که مسئله بیکاری با تولید گره خورده، باید موضوعاتی مانند صادرات را توسعه داد و جلوی واردات گرفته شود و از همه مهمتر قاچاق را کنترل کنیم.

نوری ادامه داد: باید دست تولید کننده‌ها را گرفت تا فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد شود.

نماینده مردم شوش در مجلس بیان کرد: باید با قاچاق مبارزه جدی کرد، البته قانون هایی در همین خصوص در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که باید اجرا شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
محمد
۱۰:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
خدا کنه همه زودتر مشغول بکار شن و بیکاری ریشه کن بشه