مید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بسیاری از مردم در ایام نوروز از مراکز بهزیستی و خانه سالمندان به رسم دیرین بازدید می کنند.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛وی بیان داشت: در استان ۱۶۵ هزار سالمند داریم که حدود ۸.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل داده که از میزان میانگین کشوری بالاتر است.

 
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت سالمندی با توجه به صنعتی شدن جوامع رو به افزایش است، گفت: باید در این راستا برای این قشر برنامه ریزی های ویژه ای انجام گیرد.
 
دکتر قادری سیاست سازمان بهزیستی را توانمندسازی سالمندان عنوان کرد و گفت: در استان سه مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان داریم که خدمات مختلفی مانند نگهداری، مراقبت، بازتوانی و بهداشتی را به سالمندان ارائه می دهد.
 
این مسئول یادآور شد: همچنین ۲ مرکز روزانه سالمندان در شهر کرمانشاه و یک مرکز در شهرستان اسلام آبادغرب نیز به سالمندان خدمات می دهند.
 
وی با اشاره به وجود بنیاد فرزانگان با هدف ساماندهی سالمندان نخبه، گفت: سالمندان همچنین در مراکز روزانه می توانند ایام خارج از منزل را مفید و سازنده در این مراکز سپری کنند.
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.