رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان از مشاهده یوزپلنگ ایرانی در حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه حیات وحش دره انجیر خبر داد.

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش دره انجیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  در مورخ 12 فروردین 96 دو تن از محیط بانان در معیت قرق بان و در حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه حیات وحش دره انجیر در ساعت 10 صبح یک قلاده یوزپلنگ که یک راس قوچ وحشی را شکار کرده و در حال خوردن لاشه بوده مشاهده نمودند که یوزپلنگ سریعا از محل فرار می نماید و محیط بانان بدلیل نداشتن دوربین عکاسی فقط از لاشه شکار شده بوسیله موبایل عکاسی نموده اند.

گفتنی است محیط بان برای بار دوم در مورخ 14 فروردین 96 در حین گشت و کنترل در محدوده پناهگاه حیات وحش دره انجیر در حین سرکشی به چشمه کج لنگی متوجه حضور دو قلاده یوزپلنگ در محل چشمه در حال نوشیدن آب شده که جهت عکاسی بوسیله موبایل به محل نزدیک شده که یوزپلنگ ها متوجه حضور وی شده و از محل دور می شوند و محیط بان موفق به تصویربرداری از آنها نمی شود.

شایان ذکر است پناهگاه حیات وحش دره انجیر به عنوان مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی حوزه ایران مرکزی و با ثبت رکورد بیشترین مشاهدات و تصاویر حضور یوزپلنگ در آن از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار