پیشگیری و کنترل عوامل خطر بیماری های غیر واگیر از مهمترین اهداف برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به ویژه در مناطق شهری است.

اجرای طرح کنترل بیماری های غیر واگیر از اهداف برنامه تحول در حوزه بهداشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،دکتر حمید رضا بهرامی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب برنامه تحول نظام سلامت و خدمات نوین سلامت پیشگیری و کنترل از بیماری های غیر واگیر در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: تا قبل از سال ۹۶ علاوه بر تلاش در ارائه خدمات مناسب به جمعیت هدف تاکید اصلی این مجموعه بر برقراری ایجاد زیرساخت مناسب جهت ارائه خدمات در شهر بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در آخرین گام اجرای طرح تحول نظام سلامت ، ساخت ۴۰۵ پروژه در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد کار ساخت ۲۳۳ آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۸ پروژه در قالب مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه ها و مراکز بهداشتی به بهره برداری رسیده است ، افزود: ۱۰۰تا۱۲۰ پروژه دیگر نیز در هفته سلامت افتتاح می شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکل عمده در شهر مشهد تامين زمين جهت ساخت  مراکز خدمات جامع سلامت است که متاسفانه در شهر مشهد براي تامين زمين ۱۷۰ پروژه با مشکل روبرو هستيم.
دکتر بهرامی گفت: به برکت اجرای طرح تحول نظام سلامت، اعتباری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان به بخش بهداشت  شهرهاي بالاي ۲۰هزار نفر  تخصیص داده شد.
وی افزود: این در حالی است که در سالهای قبل از شروع طرح تحول در سطح مراکز بهداشتی حتی هزینه تامین مکمل های ضروری مادر و کودک را در اختیار نداشتیم.
انتهای پیام// م.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.