رئیس جمعیت هلال احمر خرمشهر گفت: در روزهای ابتدایی سال با اجرای طرح دواطلب یار امداد و نجات، پزشکان و پیراپزشکان در پایگاه های جاده ای مستقر و به مداوای ۷۵۱ نفر پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛محمد خیاط زاده افزود: در نوروز امسال نیروهای جوان و امدادگر هلال احمر در پنج پایگاه که شامل دو پایگاه ثابت جوانان و سه پایگاه امداد و نجات بود از ۲۴ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فرودین امسال به ارائه خدمات به مسافران و کاروان های راهیان نور پرداختند.

وی از خدمات رسانی به بیش از ۶۵۰ نفر از کاروان های راهیان نور در خرمشهر خبر داد و افزود: در طول مدت خدمات دهی نیروهای هلال احمر، از ۲۷۰ نفر از کاروان های راهیان نور تست فشارخون گرفته شد و حدود ۳۹۷ نفر نیز پانسمان  و تحویل داروهای مجاز انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خرمشهر همچنین از انجام تست فشار خون برای ۲۳۰ نفر و انجام پانسمان و تحویل داروهای مجاز به ۳۴۴ نفر از مهمانان نوروزی و انتقال یک نفر به بیمارستان برای دریافت درمان های تخصصی لازم خبر داد.

وی با یادآور شدن اینکه واحد جوانان هلال احمر نیز در طول این مدت در پست های نوروزی به خدمات دهی به کاروان های راهیان نور و مسافران نورزوی می پرداختند، بیان کرد: خدمات ارائه شده به کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی توسط واحد امور جوانان  جمعیت هلال احمر خرمشهر شامل ۴۰۹ هزار و ۶۵۵ مورد راهنمایی مسافران، توزیع نقشه استان خوزستان به تعداد ۲۳ هزار و ۷۹۱ عدد، توزیع۳۱ هزار و ۷۷۹  نقشه خرمشهر و آبادان  و همچنین توزیع ۳۰ هزار و ۹۹۹ برگ بروشور بوده است.

خیاط زاده، همچنین از استفاده ۵۸۴ کودک از فضای  تفریحی فرهنگی فراهم شده توسط هلال احمر ویژه کودکان اشاره و از امضای میثاقنامه «نه به تصادفات جاده ای» توسط  هفت هزار و۳۱ راننده خبر داد.

وی بر ادامه اجرای طرح خادم در تعطیلات نوروزی ۹۶ نیز تاکید کرد و گفت: نظر سنجی طرح خادم که با هدف آموزش هایی در مورد اقدام های لازم در زمان بروز اتفاق و سانحه است در خرمشهر با مراجعه به در منازل آغاز شده تا کنون حدود۶۰۰ منزل مراجعه شده است که این طرح در زمان تعطیلات نوروزی نیز ادامه یافت و این فرم میان ۲۰۰ نفر از مسافران توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به خسارت بارندگی های اخیر هم اشاره و اظهار کرد: در پی بارندگی های اخیر که باعث آبگرفتگی خیابان ها و معابر خرمشهر شد جمعیت هلال احمر میان۲۹ خانوار در مجموع جمعیتی ۱۷۱ نفره اقلام امدادی توزیع کرد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.