مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با آخرین روزهای اجرای طرح آرامش بهاری نخستین وقفهای سال ۹۶ در خلخال و مشگین‌شهر به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی در جلسه بررسی توسعه فرهنگ وقف در اردبیل اظهار کرد:همزمان با آخرین روزهای اجرایطرح آرامش بهاری در استان اردبیل 2 وقف جدید با نیتهای قرآنی در شهرستانهای خلخال و مشگین‌شهر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه دو واقف خیراندیش در شهرستانهای مشگین‌شهر و خلخال دو قطعه زمین را وقف کردند،افزود: خیرین نیکوکارمحمدرضا مصطفی‌زاده از شهرستان خلخال 3 هکتار زمین واعظم کریمی از شهرستان مشگین‌شهر 150 متر زمین را وقف کردند تا در راستای اجرای نیات آنها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیلگفت: هدف این نیکوکاران از این کار خداپسندانه، انجام فعالیتهای قرآنی و ترویج فعالیتهای قرآن کریم و مدیریت اموال پس از مرگ و باقی نگه داشتن نام خودشان در طول تاریخ است که تلاش و جدیت بر اجرای کامل نیات این واقفان است.

قیامی تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقفهای جدید با نیات رفع نیازمندیهای جامعه از موارد مهم و ضروری در راستای مرتفع‌سازی مشکلات به شمار می‌رود که انتظار می‌رود در این زمینه رسانه‌ها و نهادهای مربوطه نیز همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اجرای کامل نیات واقفان را ضروری دانست و اظهار کرد: این امر همواره مورد تاکید بوده و با جدیت پیگیری می‌شود تا وقفهای ثبت‌شده در راستای نیات واقفان بکارگیری شده و با جلب اعتماد عمومی زمینه برای ترویج فرهنگ وقف در استان فراهم شود.

وی توسعه و احیای موقوفات و نیز ارتقای بهره‌وری آنها را از مهمترین اولویتها در استان اردبیل برشمرد و بیان کرد: در این زمینه در سالهای گذشته اقداماتی انجام شده و امسال نیز با توجه به شعار سال تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم هر چه بیشتر در این راستا گام برداشته و به اهداف تعیین شده دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.