به گفته سران قطر، میزبانی 2022 تنها به این کشور متعلق نیست بلکه همه کشورهای همسایه و دوست قطر در آسیا میزبان جام جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال 2010 قطر به عنوان بیست و دومین میزبان برای جام جهانی 2022 انتخاب شد. انتخابی پر سر وصدای که با حرف و حدیث های بسیار و رد و بدل شدن ارقامی کلان همراه بود. اما امیران قطر در نهایت با برگزاری جلساتی در کشورهای همسایه از جمله ایران و گرفتن قول حمایت آنها و اعلام شعارهایی چون ایجاد صلح و آرامش در غرب آسیا توانستند نگاه فیفا را به موضوعی جهانی برده و به گفته برخی از حامیان با دادن رشوه های کلان آرا فیفا را به نفع خود جمع کنند.

پس از این انتخاب، تلاش های این کشور کوچک اما ثروتمند برای برگزاری مقدمات این رخ داد جهانی آغاز شد. این تلاش ها که در حقیقت با دراز کردن دست یاری و کمک به سمت کشورهای همسایه مانند ایران، دوبی، افغانستان و ازبکستان برای ساخت زیر بناهای اساسی مورد نیاز در این کشور همراه شد حکایت از زوایای پنهانی در این انتخاب داشت.

در این بین فدراسیون فوتبال ایران مخالفتی برای این همکاری از خود نشان نداده و حتی گام های خوبی در این زمینه برداشت اما رفتار دوگانه و ضد و نقیض شیوخ عرب درباره همکاری و کمک گرفتن از سایر کشورهای همسایه در کنار بی تفاوتی میزبان به بردن نامی از این کشورها در نوع خود قابل تعمق است.
 
کاربران فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش های جالبی را نشان دادند که در ادامه مشاهده می کنید:


قطر


قطر


قطر

قطر


قطر



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار