راه اندازی کمپین مبارزه با انتشار اخبار دروغ +جزئیات

فارغ التحصیلان مدرسه روزنامه نگاری در آمریکا با ایجاد یک کمپین سعی در اعتمادسازی مردم نسبت به اخبار و رویدادها دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های فناوری با حمایت صندوق حمایت از خبرنگاران مانند فیس بوک و صندوق خیریه گریک نیو مارک در آمریکا با صرف بودجه‌ای به میزان ۱۴ میلیون دلار سعی در مبارزه با انتشار اخبار جعلی و جلب اعتماد بیشتر مردم نسبت به خبرنگاران هستند.

انتظار می‌رود مؤسساتی مانند ویکی پدیا جیمی ویلز، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)، پلیس مدرسه اقتصاد لندن و چندین سازمان بین المللی روزنامه نگار در آمریکا، اروپا به این طرح ملحق شوند تا با انجام فعالیت‌های مناسب اعتماد از دست رفته مردم را نسبت به شغل خبرنگاری به دست آورند.

موسسات دانشگاهی، غیرانتفاعی و سازمان‌های دیگر با یکدیگر متحد شده اند تا با ایجاد کمپین برای معضل انتشار اخبار جعلی و دروغ راه حل مناسبی را پیدا کنند تا نگرش مردم نسبت به این حرفه و رسانه‌های جمعی برطرف شود.

مسئولان فرهنگی در آمریکا از بنیاد فورد، Betaworks، AppNexus، صندوق دموکراسی، جیمز و موزیلا، می‌خواهند تا آنها را در این کار اثربخش حمایت و یاری کنند تا اخبار درست و حقیقی به دست مردم برسد. 

روزنامه نگاران در سراسر جهان با برگزاری جلسات متعددی و پیوستن به کمپین انتشار اخبار درست سعی در جلب اعتماد از دست رفته مردم نسبت به خودشان می‌کنند.

این طرح توسط فارغ التحصیلان مدرسه روزنامه نگاری آمریکا آغاز شده و تاکنون خبرنگارانی از سراسر دنیا برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

منبع: gizmag

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار