پرونده موشک های ارتش و انصار الله یمن/1

انهدام فرودگاه‌های نظامی "نجران" و "جازان" با موشک "قاهر 1 و 2" + مشخصات و تصاویر

حضور موشک های قاهر در جنگ با عربستان موجب شده تا استان های جنوبی این کشور در تیررس موشک های مذکور باشد و همانطور که بارها در سال اخیر این موضوع تکرار شده است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موشک های بالستیک یمن نقش مهمی را در توازن قدرت نظامی جنگ سعودی ها با ارتش این کشور ایفا می کند.
 
جنگ یمن موجب شد تا نیروهای مسلح این کشور و انصار الله در تولید موشک های بالستیک تا حدود زیادی خودکفا شوند. در این بخش انواع موشک های یمنی که در جنگ با ارتش رژیم سعودی و همپیمانانش ایفای نقش می کنند، اشاره خواهیم کرد.

**موشک "قاهر 1"
 
 
موشک قاهر1 از نوع زمین به زمین از موشک سام2 روسیه کپی شده که در داخل یمن توسعه یافته است. این موشک با حدود 250 کیلومتر برد در مرحله نخست، از سوخت جامد و در مرحله دوم نیز از سوخت مایع استفاده می‌کند، طول آن 11 متر و وزنش 2 تن است. وزن کلاهک  این موشک نیز 200 کیلوگرم است. بنابر این گزارش، کلاهک این موشک 200 کیلوگرم وزن دارد و برد آن حدود 300 کیلومتر برآورد شده است.
 
 
پایگاه‌های نظامی  
 
پایگاه‌های نظامی  
 
 
در سال 2016 ،  یگان موشکی یمن شامگاه توانست با موشک بالستیک "قاهر1" پایگاه نظامی الفیصل عربستان در خمیس مشیط در منطقه عسیر به دقت هدف قرار دهد. در اواسط سال 2016 نیز یک فروند موشک «قاهر 1» را به سمت فرودگاه «جازان» در عربستان سعودی شلیک شد.
 
پایگاه‌های نظامی  
 
پایگاه‌های نظامی  
 

 

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی در 19 سپتامبر سال 2016 نیز یک موشک بالستیک از نوع قاهر1 به پایگاه هوایی "خالد بن عبدالعزیز" در منطقه خمیس مشیط در "عسیر" شلیک کرده بود. پایگاه نظامی الفیصل یکی از پایگاه های نظامی بسیار مهم نیروهای سعودی در منطقه عسیر به شمار می آید. این پایگاه در نزدیکی پایگاه هوایی خالد قرار دارد که یگان موشکی یمن آن را با چندین موشک بالستیکی هدف قرار داده است.

 
***موشک "قاهر 2"
 
یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله اخیرا نیز موشک بالستیک «قاهر ام2» را پس از گذشت دو سال از تجاوزات عربستان علیه یمن، رونمایی کرد. در بیانیه ارتش یمن آمده است که بُرد این موشک 400 کیلومتر و داری سرجنگی به وزن 350 کیلوگرم است و دقت اصابت آن 5 تا 10 متر است.
 
پایگاه‌های نظامی
 

 

در بیانیه تاکید شد که موشک بالستیک میان برد "قاهره ام2" در مرکز تحقیقات و توسعه وابسته به یگان موشکی ارتش یمن، توسعه یافت. ارتش یمن سه فروند از این موشک را به طور همزمان به سمت پایگاه هوایی ملک خالد عربستان در "خمیس مشیط" واقع در منطقه عسیر شلیک کرد.

جنبش انصار الله در 2 سال اخیر همه تلاش خود را برای مقابله با ارتش پادشاهی عربستان انجام داده و در 11 استان یمن به موفقیت های چشمگیری در این زمینه دست یافته است.
 
حملات یمنی‌ها به مواضع سعودی‌ها به‌ تلافی تجاوز 2 سالۀ عربستان به این کشور فقیر عربی صورت می‌گیرد. عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.
 
حضور موشک های قاهر در جنگ با عربستان موجب شده تا استان های جنوبی این کشور در تیررس موشک های مذکور باشد و همانطور که بارها در سال اخیر این موضوع تکرار شده است. بارها موشک های یمنی قاهر پایگاه های نظامی استان نجران و جیزان را در جنوب عربستان هدف قرار دادند.
 

گزارش از محمد زرچینی
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار