سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، برای تحقق شعار"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جعفرصادق اسکندری با اشاره به شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: در این رابطه باید شناخت کافی از وضع موجود تولید در استان آذربایجان غربی به دست آورده و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید موانع و چالش های مسیر تولید برداشته شده و بررسی و شناخت زمینه ها و بسترهای موجود برای رونق بخشیدن به تولید ملی در سطح خرد و کلان صورت گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: بی شک هم اکنون در همه جوامع بشری، تولید از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در نگرش عمومی بشر نیز یک ارزش تلقی می شود و در دین مبین اسلام نیز به موضوع تولید و اشغال نیز اهمیت فراوانی شده است.

وی افزود: امروزه تولید داخلی به معنی حرکت به سوی استقلال و خودکفائی و نیز خوداتکائی و رهائی از وابستگی¬ها و از سوی دیگر به معنای تحکیم پیشرفت همه جانبه، تحقق اهداف عدالت و پیشرفت، مستحکم کردن اقتصاد داخلی و شکوفا کردن آن، رشد همه جانبه به دلیل نقش تولید در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و بالا بردن قدرت خرید مردم به شمار می رود.

اسکندری با اشاره به اینکه براساس نظریه اقتصاددانان، اشتغال و فرهنگ اقتصادی کار، را می توان از جمله شاخص های توسعه نام برد بیان کرد: در این رابطه اگر واحدهای کوچک و بزرگ احیا شود تا جوانان بتوانند جذب شوند، می توان تا حدی مشکل بیکاری را مرتفع کرد زیرا مسئله بیکاری عامل فساد، جرم و جرائم اجتماعی محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته مبنی بر راه اندازی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور، بر این اساس، جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به طور مرتب در استان برگزار شده و در این رابطه در سال گذشته 250 واحد تولیدی راکد با تسهیلات 365 میلیارد تومان به مدار تولید بازگشته و برای 11 هزار ایجاد اشتغال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، برای تحقق شعار"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.