کارشناس مسائل دینی گفت: آیت‌الله ابن‌الرضا در آموزش و پرورش طلاب حساس بود و آنان را همواره در راه عشق ورزیدن و هم رکاب با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودن تربیت و آموزش می‌داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مهدی ابن‌الرضا خوانساری اظهار داشت: به واسطه وجود علما و فقها است که مردم از شر دشمنان در امان هستند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله ابن‌الرضا نسبت به برخی انحرافات دغدغه داشت، افزود: این عالم وارسته همواره نسبت به انحراف جامعه به سمت تباهی نگران بود و واکنش‌های شدیدی نشان می‌داد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه عالم شخصی خداشناس است که حلال و حرام را تشخصی می‌دهد، بیان داشت: آیت‌الله ابن‌الرضا شخصی واقف به مسائل دینی بود تا جایی که همواره نگرانی رعایت مسائل شرعی در جامعه را داشت.

وی تأکید کرد: آیت‌الله ابن‌الرضا نمونه بارز تأکیدات مقام معظم رهبری در دارا بودن روحیه انقلابی و جهادی بود، چرا که در انجام امور دینی و رسیدگی به مشکلات مردم فردی خستگی‌ناپذیر بود.

میرباقری بیان کرد: اخلاص، مناعت طبع و نشاط از ویژگی‌های مهم این عالم ربانی بود تا جایی که بسیاری از مردم در جریان اقداماتش در خیریه ایتام و رفع مشکلات جامعه نیستند.

این کارشناس مسائل دینی اذعان کرد: آیت‌الله ابن‌الرضا در آموزش و پرورش طلاب حساس بود و آنان را همواره در راه عشق ورزیدن و هم  رکاب با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودن تربیت و آموزش می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و ممتازترین ویژگی آیت‌الله ابن‌الرضا اعتقادات قوی به اهل بیت علیهم‌السلام بود، همچنین این عالم وارسته غرق در برآورده کردن حوایج مردم بود.

میرباقری با اشاره به تأسیس حوزه حضرت ولی عصر (عج) از سوی این عالم ربانی گفت: تنها آورده این عالم ربانی برای تأسیس حوزه علمیه قلم و کاغذ بود و همین موجب شده که این حوزه علمیه در آمریکا و آفریقا بازتاب داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: انسان‌های بزرگ بر خلاف انسان‌های عادی دارای افق وسیع‌تری هستند و چنانچه استان‌ها و شهرستان‌های دیگر نیز عالمانی مانند آیت‌الله ابن‌الرضا و آیت‌الله گلپایگانی داشتند چهره کشور دگرگون می‌شد.

گفتنی است مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید مهدی ابن‌الرضا خوانساری دیشب با حضور جمعی از مراجع، علما، فضلا، طلاب، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد آقا اسدالله خوانسار برگزار شد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار