نخست وزیر عراق از عدم دستیابی به توافق در سفر اخیرش به آمریکا سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حیدرالعبادی در گفت وگو با شبکه المیادین که دوشنبه شب پخش شد، ضمن تاکید بر اینکه حضور نظامیان آمریکایی در عراق صرفا به پوشش هوایی، آموزش و حمایت های لجستیکی و با موافقت دولت عراق خلاصه می شود، گفت، در سفر اخیرش به واشنگتن هیچ توافقی را با طرف آمریکایی امضا نکرده است.

وی افزود: در مذاکرات با مقام‌های آمریکایی یکسری دیدگاه‌ها را مطرح کردیم از جمله مبارزه با داعش که طرف آمریکایی هم با ما همسو بود.

العبادی در پاسخ به سئوالی در خصوص بازگشت نیروهای آمریکایی به عراق تحت عنوان کمک به این کشور در جنگ علیه داعش، فاش ساخت که میان کنگره و دولت آمریکا در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی در عین حال این را هم گفت که 'ما به این اختلاف دیدگاه ها کاری نداریم، چرا که این مساله مربوط به عراق است و درباره آن ما باید تصمیم بگیریم.'

نخست وزیر عراق همچنین در خصوص روابط کشورش با عربستان به ویژه در ارتباط با سفر اخیر «عادل الجبیر» به بغداد گفت، اینکه توصیف می شود، روابط داغی شکل گرفته، درست نیست، هنوز در مراحل اولیه قرار داریم.

وی افزود: فعلا گفت وگوها شروع شده و ما به آنها گفتیم که مشکلات را باید خودمان حل کنیم و به دیگران تکیه نکنیم. همچنین به صراحت گفتیم که آمریکایی ها مصالح و اولویت های خودشان را دارند.

العبادی با بیان اینکه مشکلات 2 کشور با یک جلسه و یک نشست حل نمی شود، گفت اختلافات ما قدیمی و ریشه دار است. اکثر انتحاری هایی که در سال های اخیر خود را در بغداد و سایر شهرهای عراق منفجر کرده اند، از اتباع سعودی بوده اند و به همین دلیل شهروند عراقی عربستان را مقصر می داند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار